اصفهان؛

استان اصفهان در راه اندازی مراکز مشاوره ژنتیک رتبه اول را دارد

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشورگفت: 30 مرکز خصوصی و یک مرکز دولتی در استان وجود دارد که 2/13 درصد مراکز ژنتیک کل کشور را به خود اختصاص می دهد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مجید رضا زاده همچنین به ایجاد تشکل صنفی کانون مشاوره ژنتیک برای اولین بار در استان اشاره کرد و اظهار داشت: این رویداد مهم که در بهمن سال گذشته رخ داد، گامی مهم در راستای موفقیت استان برای کسب رتبه اول کشور بود.

وی یاد آور شد: مراکز ژنتیک به منظور کنترل تولدهای دارای معلولیت ناشی از ازدواج فامیلی راه اندازی نشده است بلکه زوج های در آستانه ازدواج نیز می توانند از خدمات ژنتیک این مراکز بهره مند شوند

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: استان اصفهان 12 درصد جامعه معلولان کشور را داراست.

مجید رضا زاده گفت: تنها 10 درصد از زوجهای اصفهانی به مراکز مشاوره ژنتیک مراجعه می کنند که تعدادی از آنان دارای فرزند معلولند.

وی با تاکید بر اینکه 120 سقط درمانی در سال گذشته در استان اصفهان رخ داده است افزود: با مراجعه افراد به کانون ژنتیک از هزینه های گزافی که برای جامعه به بار می آمد، جلوگیری شد.

رضا زاده با اشاره به هزینه 45 هزار تومانی ویزیت مراکز ژنتیک گفت: با توجه به اینکه آزمایش های ژنتیک جزء تعهدات بیمه پایه نیست اما خانواده های بی بضاعت و زوجهای نیازمند که توان پرداخت این هزینه و آزمایش های مربوط را ندارند، می توانند از یارانه در نظر گرفته شده در این بخش استفاده کنند و به صورت رایگان پذیرش و درمان شوند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار