تبریز؛

قابلیت ارس در ایجاد ارزش افزوده برای صنایع دستی آذربایجان شرقی

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: منطقه آزاد ارس این قابلیت را دارد که در ایجاد ارزش افزوده برای صنایع دستی تولیدی آذربایجان شرقی نقش آفرینی کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛به آفرین اظهار کرد: با توجه به موقعیت ممتاز جغرافیایی منطقه آزاد ارس و حضور بنگاه های اقتصادی مختلف در این منطقه آزاد امکان برنامه ریزی دقیق تر برای صادرات صنایع دستی تولیدی استان و در نتیجه ایجاد ارزش افزوده برای این دست ساخته های هنرمندان آذربایجان شرقی وجود دارد.

وی گفت: پیش تر طرح صادرات صنایع دستی تولیدی استان از منطقه آزاد ارس به عنوان پایلوت مطرح شده بود و در حال حاضر نیز اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی این آمادگی را دارد که در تحقق این ایده با منطقه آزاد ارس همکاری سازنده تری داشته باشد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان افزود: مهم ترین قابلیت های صنایع دستی ارس بیشتر در حوزه تولیدات چرم، سفال، سرامیک و منبت کاری روی چوب است که می توان با اهتمام در امر صادرات صنایع دستی از طریق این منطقه آزاد، علاوه بر رونق بخشی به شاخه های مستعد صنایع دستی در ارس، نواقص و خلاء های موجود در آذربایجان شرقی را نیز حل و فصل کرد.

به آفرین گفت: کشورهای آسیای میانه و قفقاز بازار هدف بسیار خوبی برای صنایع دستی آذربایجان شرقی است که با توجه بیش از گذشته، می توان از این ظرفیت اثربخش در ارتقای اقتصاد صنایع دستی استان استفاده کرد.

وی اضافه کرد: ایجاد رغبت در بین سرمایه گذاران برای شناسنامه دار کردن و بسته بندی مناسب آثار خلق شده توسط هنرمندان صنایع دستی آذربایجان شرقی مسیر ورود به بازارهای هدف صادراتی را تسهیل خواهد کرد و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز آماده است در تحقق این سیاست اصولی با منطقه آزاد ارس و دیگر دستگاه های اداری استان همکاری داشته باشد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به تعامل خوب این اداره کل با منطقه آزاد ارس گفت: رضایتمندی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در جریان سفر اخیر به منطقه آزاد ارس، مایه دلگرمی برای ما در ارتقای همکاری های مشترک با این منطقه آزاد است تا از رهگذر این همکاری ها زمینه توسعه استان بیش از پیش فراهم شود.
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.