آبزرور: انرژی هسته‌ای در 20 سال آینده، تحول عظیم دیگری را در جهان رقم خواهد زد

یک هفته‌نامه انگلیسی نوشت در 20 سال آینده، انرژی هسته‌ای تحولی عظیم در جهان به پا خواهد کرد.

آبزرور: انرژی هسته‌ای در 20 سال آینده، انقلاب دیگری را در جهان رقم خواهد زدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ هفته‌نامه انگلیسی «آبزرور» با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: همگان تصور می‌کنند ماشین‌های الکتریکی تحولی بزرگ در صنعت فناوری به پا خواهند کرد. این در حالی است که در 20 سال آینده استفاده از انرژی هسته‌ای به‌سرعت در سراسر جهان گسترش خواهد یافت. طرفداران محیط ‌زیست دلیل قانع‌کننده‌ای برای استقبال از انرژی هسته‌ای دارند و آن کاهش سرعت گرم شدن زمین و در نهایت کنترل کامل آن در صورت استفاده فراگیر از این انرژی است. 

در ادامه گزارش امده است: یکی از دلایل اصلی که کشورهای در حال پیشرفت را به استفاده از انرژی هسته‌ای سوق خواهد داد، آلودگی وحشتناک هواست. آلودگی هوا در چین، هند، ترکیه و کشورهای اروپای شرقی، سالانه میلیون‌ها نفر را به کام مرگ می‌کشاند. 

نگارنده گزارش در ادامه می‌نویسد: این در حالی است که تخمین‌ها درخصوص هزینه بالای استفاده از انرژی هسته‌ای، نادرست است. هزینه ساخت نیروگاه‌های هسته‌ای در دیگر کشورهای جهان نسبت به آمریکا – که ساخت و ساز به طور کلی در آن هزینه بسیار بالایی دارد – به مراتب کمتر است. برای مثال، هزینه ساخت یک نیروگاه هسته‌ای در کره جنوبی یک‌سوم هزینه تمام‌شده آن در آمریکا خواهد بود. انرژی هسته‌ای به عنوان یک سوخت پاک و ارزان‌قیمت می‌تواند در کشورهای در حال توسعه، جایگزین سوخت‌های فسیلی شود.

در ادامه گزارش آمده است: با توجه به اینکه برای تولید برق مقدار بسیار ناچیزی اورانیوم لازم است، برخلاف سوخت‌های فسیلی، نباید نگران پایان یافتن این منبع پاک تأمین انرژی در آینده باشیم؛ منبعی که استفاده از آن از لحاظ اقتصادی نیز به صرفه است.   



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۲ ۱۸ فروردين ۱۳۹۵
بله. به همین دلایل از ما به مدت 20 سال تعهد گرفتن.
آخرین اخبار