مصوبات شورای عالی سلامت و امنیت غذا در صورت اجرا تأثیرگذار است

رئیس دفتر تغذیه وزارت بهداشت گفت: شورای عالی سلامت و امنیت غذا در سال گذشته مصوباتی داشت که با اجرا شدن آنها شاهد تأثیرگذاری این شورا بودیم.

عبداللهی رئیس دفتر تغذیه وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان به هدف شورای عالی سلامت و امنیت غذا اشاره کرد و گفت: شورای عالی سلامت و امنیت غذا با ریاست رئیس جمهور و وزرای صنعت، معدن و تجارت ، کشاورزی، آموزش و پرورش و رئیس سازمان صدا و سیما جلساتی را برگزار می‌کنند که در این جلسات برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری در زمینه تأمین سلامت و امنیت غذای مردم مطرح می‌شود و انتظارات و وظایف مسئولان ذیربط بازگو می‌شود. پس از تصمیم‌گیری‌ها و تصویب مصوبات با تأیید اعضا ریاست جمهوری، به دفتر هیئت دولت ابلاغ می‌شود و از طریق دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذا به مرحله اجرا می‌رسد.

وی افزود: در جلسه‌ای که پیش از ایام تعطیلات برگزار شد، مصوبات از جمله کاهش میزان مصرف نمک در نان، اجرای سند ملی سلامت روان و پیشگیری و کنترل ایدز در صف انتظار اجرا هستند. این مصوبات زمانی تأثیرگذار هستند که پیاده‌سازی شوند.

عبداللهی در خصوص اقداماتی که در سال گذشته زیر سایه جلسات شورای عالی سلامت و امنیت غذا صورت گرفت، بیان کرد: در صورتی جلسات می‌تواند کارساز باشد که دستورالعمل‌ها اجرایی شود، سال گذشته تأمین اعتبارات شیر مدرسه غنی شده با ویتامین دی و بهبود کیفیت روغن از لحاظ اسید چرب ترانس و اشباع انجام شد و تأثیر به سزایی در بهبود کیفیت داشت.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار