سمنان؛

افتتاح يك مركز پژوهش و 2 آزمايشگاه تحقيقاتی در سمنان

این سه مركز تحقيقاتی با حضور معاون فناوری و تحقيقات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی افتتاح و به بهره‌برداری رسيد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، دکتر شادنوش رئیس دانشگاه علوم پزشكی استان سمنان گفت: مركز پژوهش و توسعه تحقیقات بیمارستان امیر المؤمنین(ع) سمنان در فضای 100 متر‌مربع و با اعتباری شامل 800میلیون ریال افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: مركز پژوهش و توسعه تحقیقات بیمارستان امیر المؤمنین(ع) سمنان شامل مركز تحقیقات اطفال، مركز تحقیقات زنان و زایمان، AUB ، اتاق سایت، سالن كنفرانس، معاونت پژوهشی و... است.

رئیس دانشگاه علوم پزشكی استان سمنان اظهار داشت : آزمایشگاه جامع تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشكی استان سمنان نیز در محل دانشگاه علوم پزشكی سمنان و با حضور دكتر ملك زاده، معاون وزیر بهداشت افتتاح شد.

دکتر شادنوش همچنین از افتتاح آزمایشگاه مركز رشد فناوری و سلامت دانشگاه علوم پزشكی سمنان خبر داد و گفت: این آزمایشگاه با هدف پر كردن خلاً موجود در بخش خدمات تحقیقات پایه و راه‌اندازی و تولید آب مقطر در فضایی شامل 150 متر مربع و با اعتباری حدود 4 میلیارد ریال آماده سازی، بهسازی و تجهیز شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشكی استان سمنان تصریح کرد: این آزمایشگاه در فضایی با زیر بنای یک‌هزار و 338 متر مربع ساخته شده است، که 1.5 میلیارد ریال برای بهسازی و حدود 10 میلیارد ریال نیز جهت تجهیز این آزمایشگاه هزینه شده است.

وی همچنین اعتبار اختصاص یافته جهت افتتاح و تجهیز این یک مركز پژوهش و تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشكی استان سمنان را 16 میلیارد و 300 میلیون ریال عنوان كرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.