ادعای گستاخانه سفیر امارات در آمریکا: موضع ایران پس از توافق هسته ای خصمانه تر شده است

یوسف العتیبه در نامه ای به یک روزنامه آمریکایی مدعی شد موضع ایران پس از توافق هسته ای تاریخی، خشونت آمیزتر شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العربیه، "یوسف العتیبه،" سفیر امارات در آمریکا در نامه ای به روزنامه "وال استریت ژورنال" مدعی شد: ایران همچنان موضعی خصمانه، توسعه طلب و خشونت آمیز دارد و مثل همیشه کشوری خطرناک است.

وی همچنین در این نامه هشدار داد: آن امنیت جهانی که "باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا از آن سخن گفته بود، عمری کوتاه دارد و به گسترش سلاح های هسته ای ایران محدود می شود.

العتیبه در ادامه ادعاهای سخیف خود افزود: "جمهوری اسلامی ایران در امور بین المللی مداخله می کند. حتی در یمن نیز سلاح نیروهای انصارالله را تأمین می کند. این کشور یک دولت حامی تروریسم است. از زمان توافق هسته ای تاریخی در سال گذشته میلادی، ایران همچنان به اقدامات تحریک آمیزش ادامه داده است و با انجام آزمایش های موشکی، قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل را نقض کرده است."

وی همچنین مدعی شد: در امارات متحده عربی همه به دنبال راهی برای همزیستی با ایران هستند. ای کاش اینطور نبود. 

سفیر امارات در آمریکا از همه جهان خواست علیه ایران موضعی سختگیرانه تر در پیش بگیرند. وی همچنین به آمریکا و جامعه جهانی گوشزد کرد که باید با تحریم ها و دیگر روش ها با ایران روبرو شوند.

وی در ادامه ادعاهای گستاخانه خود افزود: مشخص است که ایران پس از توافق هسته ای فرصت یافته است تا اقدامات خصمانه خود را در منطقه افزایش دهد. جامعه بین المللی باید با این اقدامات برخورد کند.

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار