گفتگوی تلفنی لاوروف و کری در مورد تحولات سوریه و مناقشه قره باغ

وزیران خارجه روسیه و آمریکا در گفتگویی تلفنی با تاکید بر لزوم مبارزه با تروریستها در سوریه، نسبت به تشدید مناقشه قره باغ ابراز نگرانی كردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وزارت امور خارجه روسیه، این گفت و گوی تلفنی شامگاه دوشنبه به ابتكار طرف آمریكایی انجام گرفت و وزرای خارجه روسیه و آمریكا به تفصیل در باره اوضاع سوریه و مناقشه قره باغ میان نیروهای ارمنی و جمهوری آذربایجان گفت و گو و تبادل نظر كردند.

لاوروف و كری به تبادل نظر در خصوص امكان حل و فصل بحران سوریه از طریق تلاش های مشترك و همكاری علیه گروه های داعش، جبهه النصره و سایر گروه های تروریستی ادامه دادند.

دو طرف همچنین در مورد تقویت نظام آتش بس در سوریه و ادامه مذاكرات سوریه تحت نظارت سازمان ملل میان هیات های دمشق و تمام گروه های معارض سوری برای تعیین شاخص های روند حل و فصل سیاسی گفت و گو كردند.

لاوروف و كری همچنین در خصوص مساله قره باغ و زد و خورد طرف های مناقشه در این منطقه در سه روز اخیر كه دهها كشته و مجروح از نیروهای دو طرف و ساكنان محلی برجای گذاشته است به گفت و گو پرداختند.

وزرای خارجه روسیه و آمریكا با ابراز نگرانی از این زد و خوردها از طرف های مناقشه دعوت به توقف فوری اقدامات نظامی و رعایت آتش بس كردند.

در گفت و گوی تلفنی دو طرف موافقت كردند به تلاش های روسیه، آمریكا و فرانسه به عنوان سران گروه مینسك سازمان امنیت و همكاری اروپا برای كمك به حل و فصل مسالمت آمیز مناقشه قره باغ كمك كنند.

لاوروف و كری تلاش های برخی از بازیگران خارجی برای تحریك رویارویی های مسلحانه در منطقه قره باغ كوهستانی را به شدت محكوم كردند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار