تاکید لاوروف و کری بر هماهنگی اقدامات در آتش بس سوریه

وزیران خارجه روسیه و آمریکا بر هماهنگی اقدامات روسیه و آمریکا در آتش بس سوریه تاکید کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وزارت امور خارجه روسیه، «سرگئی لاوروف» و »جان کری» وزیران امورخارجه روسیه وآمریکادر گفتگویی تلفنی در خصوص مساله آتش بس درسوریه گفتگو کرده و دو طرف بر هماهنگی اقدامات دو کشور در این زمینه تاکید کردند.

گفتگوی تلفنی لاوروف و کری شامگاه سه شنبه به ابتکار طرف آمریکایی انجام گرفت و اجرای طرح روسیه و آمریکا برای ترک مخاصمه در سوریه مطابق با تصمیم شورای امنیت سازمان ملل در مرکز توجه دو طرف قرار داشت.

وزرای خارجه روسیه و آمریکا بر اهمیت هماهنگی اقدامات دو کشور در وهله اول در عرصه نظامی برای تقویت آتش بس در سوریه تاکید کردند که باید از سوی نیروهای دولتی این کشور و گروه های معارض سوری غیرمرتبط با تروریست ها رعایت شود.

دو طرف از تلاش های سازمان ملل برای از سرگیری مذاکرات میان دولت سوریه و گروه های معارض سوری برای حل و فصل سیاسی مناقشه در این کشور اعلام حمایت کردند.

لاوروف و کری بر پایبندی خود برای کمک به حل مسایل انسانی سوریه و تسهیل دسترسی سازمان های بین المللی به مناطق تحت محاصره این کشور تاکید کردند.

وزرای خارجه روسیه و آمریکا در گفتگوی تلفنی خود همچنین در مورد پیش نویس قطعنامه شورای امنیت در باره کره شمالی و مساله موشکی این کشور گفتگو کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار