صادرات 9میلیون دلاری فرآورده خام دامی خراسان‌رضوی به سایر کشورها

معاون دامپزشکی خراسان‌رضوی گفت: ۹.۱ میلیون دلار انواع فرآورده‌های خام دامی در ایام نوروز با نظارت قرنطینه های دامپزشکی این استان به سایر کشورها صادر شد.

صادرات 9میلیون دلاری فرآورده خام دامی خراسان‌رضوی به سایر کشورهابه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی ،محمد رشتی‌باف افزود: وزن این مقدار صادرات 2400 تن بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 158 درصد رشد داشته است.

وی گفت: از میزان یادشده تخم مرغ خوراکی با بیشترین رقم و وزن یک میلیون و 868 هزار کیلوگرم و ارزش دلاری یک میلیون و 868 هزار دلار در رتبه نخست صادرات استان قرار داشته و مرغ منجمد نیز با رقم وزنی 287 هزار کیلوگرم و ارزش دلاری 430 هزاردلار در رتبه دوم صادرات کالاهای مرتبط با دام و طیور استان قرار گرفته که به کشورهای عراق و افغانستان صادر شده است.

وی رقم واردات نهاده های دامی را نیز در مدت فوق، بیش از 2400تن دانست و شامل پوست گاو، پوست گوسفند وبز وآلایش دامی دانست و مبدا این کالاها را کشور ازبکستان، تاجیکستان وترکمنستان اعلام و مقصدآن را کشورهای پاکستان، ترکیه و ویتنام ذکر کرد.

معاون اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی رقم ترانزیت فراورده‌های خام دامی را نیز طی مدت فوق، بیش از 457 تن و شامل جو دامی، کنجاله آفتابگردان، سبوس گندم وغیره دانست و مبداء این کالاها را کشور قزاقستان اعلام کرد.

رشتی باف گفت: با توجه به حساسیت نظارت بر صادرات، واردات و ترانزیت دام و طیور و کالاهای مرتبط، تمامی قرنطینه‌های تحت نظارت این اداره کل در حالت فعالیت کامل بوده‌اند.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.