برکناری «بحاح» نشانه ای از گسترش اختلافات بین عربستان و امارات

شبکه المیادین برکناری نخست وزیر دولت مستعفی یمن را نشان دهنده گسترش شکاف میان سعودی و امارات دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ مدیر دفتر شبکه تلویزیونی المیادین در صنعا گفت: برکناری خالد بحاح نشان دهنده وجود اختلاف میان عربستان و امارات متحده عربی است.

احمد عبدالرحمان در گفتگو با این شبکه تلویزیونی گفت: دلیل اقدام عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری فراری یمن در برکناری خالد بحاح از منصب نخست وزیری و معاونت ریاست جمهوری، اختلافات شدیدی بود که میان این دو وجود داشت.

همچنین این مساله نشان دهنده بالا گرفتن درگیری ها میان عربستان و امارات متحده عربی است.
احمد عبدالرحمان خاطرنشان کرد: به نظر می رسد مرحله جدیدی در پیش روست. مرحله ای که رنگ و بویی کاملاً عربستانی دارد.

به نظر تحلیلگران دلیل اصلی برکناری خالد بحاح از پست نخست وزیری این بود که عبدربه منصور هادی و اطرافیانش بحاح را عامل امارات متحده عربی می دانستند.

البته در پشت پرده این اقدام نقش عربستان کاملاً مشهود است. از دیگر دلایل برکناری خالد بحاح این است که وی متهم شده بود خود را به جنبش انصارالله و کنگره مردمی و علی عبدالله صالح نزدیک کرده است. این اتهام ها زمینه را برای اتخاذ تصمیم های این چنینی فراهم کرد.
مدیر دفتر شبکه تلویزیونی المیادین در صنعا گفت: سرلشکر سابق علی محسن الاحمر به عنوان معاون فرمانده کل نیروهای مسلح و معاون رئیس جمهور انتخاب شد.

این شخص به داشتن ارتباط قوی با عربستان سعودی، اخوان المسلمین و القاعده معروف است. همچنین احمد عبید بن دغر به عنوان نخست وزیر انتخاب شد. این فرد از گروه علی عبدالله صالح رئیس جمهور سابق یمن جدا شده است.

برخی تحلیل گران معتقدند این تغییرات با حزب اصلاح مرتبط است. این تصمیم ها به معنای آن است که هیچ صلحی میان دولت فراری یمن و کسانی که آنها را شورشیان می دانند، یعنی جنبش انصارالله و حزب کنگره مردمی یمن وجود نخواهد داشت.

این انتخاب ها، دولت فراری یمن را به این سمت سوق می دهد که تلاش کند از طریق نبرد با جنبش انصارالله، کار را به شکل نظامی پایان دهد و انصارالله را مجبور به اجرای قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار