اهواز؛

بیماران صعب العلاج چشم انتظار کمک های خیرین

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: بیش از 800 بیمار صعب العلاج ساکن شهرهای شمال خوزستان برای درمان و تامین هزینه دارو با مشکل مالی مواجه شده و چشم انتظار کمک های افراد خیر و نیک اندیش می باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، داوود سلمانپور بیان داشت: این بیماران که بیش تر مبتلا به سرطان و ام اس هستند به دلیل ناتوانی در پرداخت هزینه درمان و دارو، روند درمان آن ها با مشکل مواجه شده است.

وی با بیان اینکه بیش ترین بیماران نیازمند را بیماران سرطانی شامل می شوند تصریح کرد :500 نفر در دزفول و شهرهای اقماری این شهرستان و نیز اندیمشک به انواع سرطان مبتلا هستند که به دلیل گران بودن برخی داروها و سهم ناچیز پرداختی از سوی سازمان های بیمه گر توان تامین دارو و ادامه درمان را ندارند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی دزفول افزود: برخی داروهای بیماران سرطانی وارداتی و خارجی است که سازمان های بیمه گر بخش ناچیزی از قیمت این نوع داروها را پرداخت می کنند و از سویی بیماران برای هر دوره درمانی مجبور به پرداخت بیش از 10میلیون ریال می باشند که برای اکثر بیماران که پرداخت این مبلغ در مدت حداقل دو سال غیر ممکن است.

سلمانپور اظهار داشت: پس از سرطانی 200 نفر از بیماران ام اس در شهرهای شمال خوزستان نیازمند کمک مالی برای خرید دارو هستند و مابقی نیز بیماران دیابتی، معلولان و بیماران اعصاب و روان بوده که به دلیل ناتوانی در تامین هزینه دارو و درمان رنج می برند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی دزفول با تاکید بر اینکه شناسایی بیماران نیازمند با حساسیت خاصی توسط کارشناسان صورت می گیرد گفت:در مواردی چند بیمار معلول در یک خانه زندگی می کنند و از سویی نان آور و منبع درآمدی ندارد.

وی با اشاره به مساعدت دانشگاه علوم پزشکی دزفول به این بیماران در حد اعتبار اختصاص یافته افزود: کمک های اعطایی از سوی این دانشگاه جوابگوی نیاز این بیماران نبوده ضمن اینکه مساعدت دانشگاه علوم پزشکی دزفول به این بیماران شرایط خاص خود را دارد و محدود است لذا از خیران انتظار می رود با اعطای کمک های مالی خود به یاری این بیماران بشتابند تا حداقل داروی مورد نیازشان را تامین کنند.

سلمانپور اذعان داشت: برخی از این بیماران حتی توان مالی پرداخت 50 درصد هزینه داروی مصرفی خود را ندارند.

وی گفت: به منظور کمک به بیماران صعب العلاج شمال خوزستان از چند ماه پیش طرح کمک دارویی به آنان فعال شده اما به رغم اطلاع رسانی صورت گرفته تنها تعدادی از پزشکان خیر در این امر خیر مشارکت داشته اند و حدود 120 میلیون ریال جمع آوری شده است درحالی که ماهانه هزینه تامین داروی بیماران صعب العلاج میانگین 500 میلیون ریال می باشد.

سلمانپور ضمن دعوت خیرین به کمک به تامین داروی بیماران صعب العلاج گفت:خیرین می توانند کمک های نقدی خود را به بانک رفاه شعبه طالقانی به شماره حساب 179057200 بنام انجمن داروسازان شمال استان خوزستان واریز کنند.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
عبدااله.باولگزاده
۰۱:۲۱ ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
قلب.ازدست.دادم.نوبت.پیونددارم.بعلت.مشگل.مالی توان.حتی.رفتن.تهران.هم.ندارم.دارای شش.بچه.محصل.وبدبختم.ازخیرین.عزیزتقاضای.کمک.رادارم