با موافقت نمایندگان؛

تمامی فعالیت‌های مرتبط به نقشه‌برداری از بخش غیرنظامی برعهده سازمان نقشه‌برداری است

با تصویب مجلس، وزارت دفاع دستورالعمل اجرایی تولید و انتشار نقشه‌ها و اطلاعات مکانی را تهیه و ابلاغ می‌کند.

وزارت دفاع دستورالعمل اجرایی تولید و انتشار نقشه‌ها و اطلاعات مکانی را تهیه و ابلاغ می‌کندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نمایندگان درجلسه علنی امروز یکشنبه پانزدهم فروردین‌ ماه در ادامه رسیدگی به لایحه تنظیم برخی از احکام برنامه‌های توسعه کشور،‌ماده 12 این لایحه را پس از بحث و بررسی به تصویب رساندند.

ماده 12 لایحه مذکور تصریح می‌کند: فعالیت‌های مرتبط با نقشه‌برداری و اطلاعات مکانی، عکسبرداری هوایی، تهیه و تولید نقشه‌های پوششی و شهری در مقیاس های مختلف و نظارت بر آن در بخش غیر نظامی بر عهده سازمان نقشه‌برداری کشور است. استانداردها و دستورالعمل‌های مربوط توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور با رعایت جهت‌گیری‌های کشور از جمله‌ آمایش سرزمین تهیه و ابلاغ می‌شود.

در ادامه با پیشنهاد حسن کامران، نماینده مردم اصفهان یک تبصره از سوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به ماده 12 الحاق شد.

ماده الحاقی به شرح زیر است: وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور مکلف‌اند دستورالعمل اجرایی این ماده را به منظور نحوه اعمال ملاحظات دفاعی و امنیتی در تولید و انتشار نقشه‌ها و داده‌های مکانی، تهیه و ابلاغ نمایند.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: مجلس ، وزارت ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار