در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

خطاهای انسانی بیشترین عامل مرگ و میر/ با افزایش جرائم رانندگی موافق هستم

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: با افزایش جرائم رانندگی، تخلفاتی که به دلیل خطاهای انسانی صورت می گیرد، قطعا کاهش می یابد.

مهدی سنایی عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: با افزایش جرائم رانندگی، تخلفاتی که بدلیل خطاهای انسانی رخ می دهد کاهش یافته و نیز اجرای صحیح این قانون، قطعا گامی موثر در جهت کنترل تخلفات خواهد بود.

وی تصریح کرد: پیش از اجرای این قانون ، سعی شده بود که با ایجاد و گسترش فرهنگ سازی در این بخش ، بدون اعمال افزایش جرائم به اوضاع نا به سامان تخلفات عمدی و خطاهای انسانی سروسامان دهیم اما متاسفانه این اتفاق محقق نشد و در حال حاضر تنها راه ممانعت را اعمال افزایش جرائم می دانیم.

سنایی ادامه داد: دخیل بودن خطاهای انسانی در ایجاد تصادفات علاوه بر خسارت مالی و جانی موجب به وجود آمدن حاشیه نا امن در جامعه می شود به طوری که سبقت  و سرعت غیر مجاز راننده متخلف، جان و امنیت دیگر رانندگان را نیز تهدید می کند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با افزایش جرائم، رانندگان متخلف، به خود آمده و برای جلوگیری از ضرر مالی، سعی در رعایت قانون خواهند کرد.

سنایی در خصوص اهداف اعمال افزایش جرایم رانندگی گفت: با افزایش نرخ جرائم ، از بروز تصادفات سهل انگارانه و عمدی مانند سبقت و سرعت غیر مجاز جلوگیری می شود و قطعا با اجرا و ادامه این روند ،  مرگ و میرهای ناشی از خطاهای انسانی کاهش می یابد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار