سردار مهری مطرح کرد؛

افزایش 20 تا 100 درصدی جرایم رانندگی متخلفین از 25 اسفند ماه

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: افزایش نرخ جریمه‌ها موجب کاهش تصادفات و تخلفات رانندگی شده است.

افزایش 20 تا 100 درصدی جرایم رانندگی متخلفین از 25 اسفند ماهبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار تقی مهری رئیس پلیس راهور ناجا در حاشیه مراسم آماده باش نوروزی همیاران پلیس که امروز (چهارشنبه) برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز آماده باش نوروزی همیاران پلیس را پیش رو داریم این همیاران آماده می‌شوند تا در ایام نوروز به وظایف خود از قبیل تذکر به رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و رعایت نظم و انضباط توسط راننده‌ها در جاده عمل کنند.

وی افزود: از زمانی که بین دو دستگاه آموزش و پرورش و پلیس راهور ناجا هماهنگی‌هایی ایجاد شده است شاهد ارتقای فرهنگ ترافیک و نظم و قوانین در سطح جامعه بودیم.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: امسال همیاران مانند سال‌‌های قبل امیدواریم به وظایف خود عمل کنند تا باعث شوند که از میزان خدمات و حوادث رانندگی کاسته شود.

سردار مهری در ادامه تصریح کرد: قوانین رسیدگی به تخلفات رانندگی بعد از چهل سال از سال 89 اصلاح و با تلاش مجلس به تصویب رسید و از سال 90 اجرا شد.

وی افزود: در ماده 21،22 این قانون پیش بینی شده است که نیروی انتظامی، وزارت دادگستری، وزارت کشور و وزات راه و شهر سازی به هیئت وزیران مبلغ جرایمی را پیشنهاد دهند که این در سال 92 اتفاق افتاد و در سال 94 هیئت وزیران  تصمیم به افزایش نرخ برخی از جرایم گرفتند.

سردار مهری در ادامه تصریح کرد:  این طرح توسط دولت تصویب و ابلاغ شد و در یک مرحله دیوان عدالت اداری به موضوع تورم این مصوبه ایراداتی وارد کرد که هیئت وزیران در دو روز گذشته مجددا نرخ جدید را  تصویب کرد و بر اساس آن افزایش نرخ جریمه‌ها را از 20 درصد تا 100 درصد تعیین کرد که حدود 40 مورد از تخلفات افزایش قیمت را داشته‌اند.

وی افزود: این تخلفات فقط حالت بازدارندگی دارد و شامل کسانی می‌شود که تخلفات آن‌ها موجب از بین بردن آرامش و امنیت مردم در جاده‌ها  می‌شود.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: از سال 84 تا پایان سال 93 بیش از 10 هزار نفر کمتر در تصادفات کشته شدند و امسال هم در ده ماهه سال 94 چهارصد و پنجاه نفر کمتر نسبت به سال گذشته جان خود را از دست دادند.

سردار مهری تصریح کرد: علی رغم افزایش تعداد خودرو در یازده ماهه امسال  بیش از 1 میلیون و 250 هزار افزایش وسیله نقیله داشتیم.

وی افزود: امسال بیش از نه میلیون نفر گواهینامه گرفتند که این نشان دهنده رعایت قانون و ارتقای فرهنگ رانندگی است و جریمه‌ها برای تعداد اندکی از متخلفین تنها حالت بازدارندگی دارد.

رئیس پلیس راهور ناجا ادامه داد: امیدواریم در سال 95 نوروز خوبی را پیش رو داشته باشیم که با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی شاهد کاهش حوادث ناگوار باشیم.

سردار مهری تصریح کرد: خانواده‌ها نیز باید با برنامه ریزی دقیق و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی اقدام به سفر نوروزی کنند.

وی افزود: تخلفات حادثه ساز بر اساس آمارها چند عامل عمده و اساسی بوده که تعدادشان اندک  ولی موجب تلخی در ایام نوروز برای برخی از خانواده‌ها می‌شوند که شامل سرعت غیر مجاز،رانندگی با خستگی و خواب آلودگی در نوروز است.

سردار مهری گفت: در نوروز سال گذشته در پنج استان اصفهان، خراسان رضوی، سمنان، فارس و آذربایجان شرقی حدود 40 درصد واژگونگی‌‌ها بر اثر خستگی و خواب آلودگی بود که البته این محورها جزء مسیرهای پرتردد هستند.

رئیس پلیس راهور ناجا ادامه داد: خط قرمز پلیس برخورد قانونی و جدی با تمامی رانندگان است که باعث تخلفات حادثه ساز می‌شوند ودر سراسر کشور بدون هیچ چشم پوشی با تخلفاتی از قبیل  سرعت، سبقت غیر مجاز، انحراف به چپ و حرکات مارپیچ برخورد خواهد شد و سریعا توسط همکاران پلیس راهور ناجا متوقف می‌شود.

وی اظهار داشت: یکی از عوامل بازدارندگی تخلفات رانندگی افزایش نرخ جریمه‌ها است که البته محرومیت‌های اجتماعی، فرهنگ سازی  نیز نقش مهمی را در کاهش حوادث رانندگی ایفا می‌کند.

سردار مهری گفت: در سال 90 افزایش جریمه‌ها موجب کاهش تصادفات و تخلفات حادثه ساز رانندگی شد.

وی اضافه کرد: در تهران در تونل توحید و پل طبقاتی صدر و  با افتتاح تونل نیایش با کنترل سرعت هیچ تصادف منجر به فوتی نداشتیم که قبل از نصب دوربین در تونل توحید شاهد تصادفات فوتی بسیاری بودیم.

سردار مهری بیان کرد: افزایش جرایم رانندگی می‌تواند یکی از ابزارهای بازدارنده برای رانندگان و متخلفان محسوب شود و ما می‌توانیم از این ابزار برای کنترل رفتار پر خطر و حادثه ساز در رانندگی استفاده کنیم که موجب سلب امنیت می‌شوند.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: امسال کمتر از شش هزار تصادف منجر به فوت داشتیم که از این تعداد نیمی از آن را راننده مقصر بوده و نیمی دیگر مقصر نبوده است.

سردار مهری تصریح کرد: مقرر است که از 25 اسفند 94 این طرح عملیاتی شود و پلیس با آمادگی کامل این طرح را اجرا خواهد کرد و بر اساس قانون و مقررات پلیس به وظایف خود عمل خواهد کرد.

وی گفت: اعمال قانون، رعایت ادب و احترام و عمل به قوانین جزء وظایف اصلی پلیس راهور ناجا است.

رئیس پلیس راهور ناجا بیان کرد: باید در سراسر کشور قوانین راهنمایی و رانندگی با استفاده از تجهیزات و دوربین‌های سیار و ثابت رعایت شود.

سردار مهری گفت:  در صورت عدم رعایت استانداردهای لازم هیچ گونه شماره گذاری خودرویی صورت نخواهد گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۵ ۲۰ اسفند ۱۳۹۴
بیچاره مردم که اکثرا قشر متوسط به پایین هستن.یه کارگر با حقوق 800 تومن از کجا بیاره 200 تومن جریمه بده .یاد داروغه تو کارتون رابینهود افتادم!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۸ ۲۰ اسفند ۱۳۹۴
زورتون فقط به سر مردم می رسه می تونید یه اخمی هم به خودرو سازها کنید یا وضع جاده هاتون رو درست کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۷ ۱۹ اسفند ۱۳۹۴
هدف از افزایش نرخ جرائم رانندگی فقط و فقط افزایش درآمد پلیس راهور ناجا میباشد وبس .
فکر میکنم افزایش نرخ جرائم رانندگی را در نرخ تورم به حساب نیاورده اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۶ ۱۹ اسفند ۱۳۹۴
شماره گذاري نمي شود رو چند ساله مطرح مي كنيد چقدر عملي شده؟
فرهنگ سازي و آموزش با برخورد قانوني مستمر و بدون تبعيض تنها راه حل اين مشكلات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۳ ۱۹ اسفند ۱۳۹۴
ما که سعی میکنیم به هیچ عنوان از قانون سر پیچی نکنیم ولی اگر غیر عمد خطایی سر زد به هیچ عنوان راضی به پرداخت این مبلغ بالا نیستیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۳ ۱۹ اسفند ۱۳۹۴
کاشکی راهنمای رانندگی با خودرو سازان هم این چنین بود فقط پول از جیب انسان های متوسط داره میاره و زور بالای سر اوناست / شما ماشین تو پارک ممنوع پارک کن ماشین های گرون رو نمی برن ولی متوسط ها همه پارکینگ و......................
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۱۹ اسفند ۱۳۹۴
ای کاش برای جراءم اقتصادی هم این چنین بود
آخرین اخبار