سوالی که درباره چکه سقف تئاترشهر بی‌جواب ماند/ بازسازی تا کی ادامه دارد؟

امیدواریم در سال 95 هرچه سریعتر بودجه برای بازسازی اساسی این مجموعه در نظر بگیرند چرا که تئاتر شهر به نوعی یکی از نمادهای تاریخی شهر تهران محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهرماه سال ۹۳ سالن‌های سایه و قشقایی مجموعه تئاتر شهر مورد بازسازی قرار گرفتند که این بازسازی بعد از یک سال به اتمام رسید اما وضعیت کلی بنای تئاتر شهر و سالن اصلی مجموعه، همچنان نامطلوب است.

با سقوط پیشانی سالن اصلی مجموعه تئاترشهر و همچنین بررسی‌های صورت گرفته از سوی دفتر طرح‌های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اذعان کارشناسان مربوطه در خصوص مواردی اساسی در بنا و سالن اصلی تئاتر شهر که نیاز به تعمیر و بازسازی دارند، به دلیل تأمین نشدن بودجه مورد نیاز، بازسازی ادامه این مجموعه صورت نگرفته و قرار شد بازسازی سالن اصلی در الویت  مسئولان باشد.
 
اما همین چند وقت پیش شنیده شد بارش‌های متعدد باران در تهران باعث شده بخشی از آب باران از سقف بالکن لابی سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر و در محل ورودی اتاق تشریفات این مجموعه وارد این فضا شود و ریزش آب از سقف بالکن لابی سالن اصلی به گونه‌ای بوده که صدای آن در فضای لابی اصلی شنیده می‌شد.

البته چنین  اتفاقی  برای ساختمانی که زیر بنای آن قدیمی و کهنه شده بعید نبود اما از طرفی هم سقف لابی رو به بیرون نیست که آب باران از آنجا چکه کند و معلوم نیست دقیقا دلیل چکه‌ها چه بوده و چه اتفاقی رخ داده است؟

این اتفاقات در حالی است که  این بنا نیاز ضروری به یک بازسازی کلی دارد و چنانچه مسئولان این چکه های کوچک را جدی نگیرند معلوم نیست در پی آن چه مشکلات دیگری رخ دهد.
 
در مقابل این جریانات و سوالاتی که در مورد بازسازی تئاتر شهر بوجود آمده متاسفانه مدیریت تئاتر شهر باز هم سکوت می‌کند و به تازگی طی مصاحبه‌ای که با یکی از خبرگزاری‌ها داشتند به مسائل محوطه تئاتر شهر پرداختند و موضوعات بازسازی را به جای دیگر پرت می‌کنند و آن را به حاشیه ببرد.
 
علی رغم پیگیری خبرنگار ما طی صحبتی که با روابط عمومی این مجموعه داشتند توضیحی راجع به چکه سقف ندادند، مثل اینکه موضوع را چندان با اهمیت نمی‌دانند و این ماجرا  را تنها شیطنت رسانه‌ای و حاشیه سازی مطرح می‌کنند.

مجموعه تئاتر شهر از 8 فروردین اجراهای خود را در سالن های چهارسو، سالن اصلی آغاز کرده و قرار است سالن قشقایی هم که به تازگی بازسازی آن به اتمام  رسیده  اولین اجرا  را در 16 فرودین داشته باشد.

امیدواریم در سال 95 هرچه سریعتر بودجه برای بازسازی اساسی این مجموعه در نظر بگیرند چرا که تئاتر شهر به نوعی یکی از نمادهای تاریخی شهر تهران محسوب می شود که اتفاقا برخلاف برخی از بناهای تاریخی که تنها هویت موزه‌ای پیدا کردند این مجموعه با حفظ هویت تئاتری‌اش همچنان پویا و فعال در آن نمایش اجرا می شود.


گزارش از عطیه آقابابایی


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.