اتفاقات تئاتری خردادماه 1394؛

از سکوت تالار مولوی تا عدم پاسخگویی به بیمه هنرمندان

با تمام شدن یک فصل از بهار 94، هیچ خبری از بیمه هنرمندان و تکمیل بازسازی تالار مولوی نشد و به ثمر نرسید.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بر طبق رسم هرساله با به پایان رسیدن سال و شروع چهار فصل دیگر؛ جمع بندی ها در اتفاقات روزمره آغاز می‌شود که تئاتر هم از آن بی‌بهره نمانده است. نمایش و اجرای آن در کشورمان امری دیرینه به حساب می‌آید که در این سال‌ها دستخوش تغییراتی شده؛ اما ماهیت آن ثابت مانده که  متاسفانه دچار کم لطفی مسئولان هم قرار گرفته. ولی گویا هیچکس نمی‌خواهد آن را قبول کند!
در ماه خرداد رویدادهایی رخ داده که می‌توانیم در این بخش آن‌ها را مطالعه کنیم.


هنرمندان برای تکمیل بیمه خود؛ تنها سه ماه فرصت دارند 

این اطلاعیه‌ای بود که در خصوص بیمه هنرمندان تئاتر در فروردین ماه سال 94 اتنشار شده بود و نقطه پایان را با تهدید گذاشته بود که اگر کسی اقدام نکند می بایست از اول تشکیل پرونده بدهد. سه ماه از این اطلاعیه گذشت اما هیچ شخصی پاسخگوی بیمه هنرمندان نبود و همین امر گلایه هایی را برای آنها بوجود آورد. یک فصل از سال جدید گذشت؛ اما همچنان این معضل بیمه برای هنرمندان رفع نشد و اسمی که برای سال جاری انتخاب شده بود، دوباره قلب هنرمندانش را به درد آورد و داغ دلشان را تازه کرد!

بازنگشتن هزینه‌های درمان از سوی بیمه یک طرف؛ هزینه های جدید هم از طرفی دیگر و بدتر از همه اینکه باز معلوم نبود چه زمانی آن مشکل رفع خواهد شد!


تعمیرات تالار مولوی یکساله شد!

یکسال گذشت اما هیچ خبری از به اتمام رسیدن بازسازی تالار مولوی به گوش نخورد و به نوعی در سکوت؛ یا به کار خود ادامه می دادند و یا برای مدت کوتاهی از ادامه کار دست کشیده بودند. با هر پرس و جویی هم از پاسخ سرباز زدند و یا مشترک مورد نظر در دسترس نبود. صحبت‌های آن روزها از سال ناامیدی هنرمندان از این سالن بود که یک فصل گذشت  اما نتوانستیم شاهد دیدار اجرای نمایش در این سالن باشیم.

تشییع مصطفی عبداللهی

مصطفی عبداللهی کارگردان و بازیگر سینما و تئاتر بعد از 14 سال استقامت در برابر بیماری سرطان روز پنجشنبه 31 اردیبهشت ماه در بیمارستان درگذشت‌. پیکر او صبح 2 خرداد ماه از تئاتر شهر به تالار وحدت و سرانجام پس از خواندن نماز توسط حجت‌الاسلام دعایی به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) تشییع شد. 

مدیر امور اجرایی و روابط عمومی تماشاخانه سنگلج منصوب شد

علی عابدی طی حکمی محسن حسن‌زاده را به عنوان مدیر امور اجرایی و روابط عمومی تماشاخانه سنگلج منصوب کرد.

محسن حسن‌زاده دارای مدرک کارشناسی ارشد کارگردانی تئاتر از دانشگاه تربیت مدرس است. 

وی علاوه بر مدیریت روابط عمومی تئاترشهر و کارشناسی و مسئولیت ارتباط با رسانه‌های معاونت امور هنری، به عنوان منتقد در  برنامه‌های مختلف رادیویی از جمله هفت اقلیم، صدای صحنه، قاب کلمات و... حضور داشته و در مقام روزنامه‌نگار در روزنامه‌های اعتماد، امتیاز، روزگار، سایت ایران تئاتر و... قلم زده است.

وی علاوه بر بازی و کارگردانی بیش 20 نمایش در سی و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به عنوان کارگردان برگزیده بخش مسابقه تئاتر ایران شناخته شده است.




انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار