نظارت کیم جونگ اون بر جدیدترین آزمایش موشکی کره شمالی

رهبر کره شمالی امروز شنبه، بر آزمایش «موفقیت آمیز» یک سامانه جدید ضد هوایی نظارت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، خبرگزاری رسمی کره شمالی «کی سی ان ای» شنبه اعلام کرد: کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، بر آزمایش موفقیت آمیز یک سامانه جدید ضد هوایی نظارت کرد.

این تازه‌ترین مورد از رشته آزمایش‌های موشکی است که پیونگ یانگ در این شرایط که تنش در شبه‌جزیره کره بالا گرفته است،  انجام می دهد.

خبر این آزمایش در حالی منتشر می شود که چهارمین اجلاس سران درباره امنیت هسته‌ای در واشینگتن در حال برگزاری است و در آن مسئله توان هسته‌ای نظامی کره شمالی مورد بحث قرار گرفت.

«کی سی ان ای» اعلام کرد کیم جونگ اون «آزمایش یک سامانه ضد هوایی هدایت شونده از نوع جدید را فرماندهی کرد و موشک‌های ضد هوایی زیر نظر او شلیک شدند و با دقت به اهداف هوایی دشمن فرضی حمله کردند.»

خبرگزاری «کی سی ان ای» افزود: رهبر کره شمالی رضایت خود را از این آزمایش که با موفقیت انجام شد ابراز کرد و آن را گواه دیگری بر رشد سریع توان دفاعی کشور برشمرد.

کیم جونگ اون از یک ماه پیش بر چند تمرین نظامی از جمله آزمایش موشک‌های بالیستیک میان برد، یک سامانه چند منظور پرتاب موشک و توپخانه دوربرد نظارت داشته است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار