همدان؛

ماهی قرمز را در عرصه‌های آبی طبیعی رها نکنید

ماهی قرمز و لاک‌پشت را در رودخانه‌ها، برکه‌ها، تالاب‌ها و سایر عرصه‌های آبی طبیعی رها سازی نکنید.

به گزارش خبرنگار ماهی قرمز را در عرصه‌های آبی طبیعی رها نکنیدگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ رئیس محیط زیست شهرستان همدان گفت: بسیاری از هموطنان، ماهی قرمز یا لاک‌پشت‌هایی را که برای سفره هفت‌سین خود تهیه می‌کنند در پایان تعطیلات نوروز و به دلایل مختلف از جمله اینکه امکان نگهداری آنها را برای مدت طولانی ندارند در رودخانه‌ها، برکه‌ها، تالاب‌ها و سایر عرصه‌های آبی طبیعی رها می‌کنند.


بهاره نوری‌صفا افزود: این امر امکان بروز و شیوع بیماری در آبزیان موجود در رودخانه‌ها را فراهم می‌آورد و علاوه بر اینکه می‌تواند موجب مرگ و میر آنها شود، بر هم خوردن اکوسیستم طبیعی را در پی خواهد داشت.

وی ادامه داد: از این رو برای جلوگیری از آسیب رسیدن به گونه‌های بومی و داخلی، اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان در روز انس با طبیعت، اقدام به جمع‌آوری ماهی قرمز و لاک‌پشت از شهروندان می‌کند.

رئیس محیط زیست شهرستان همدان وی با بیان اینکه اکیپ‌های سیار این اداره در پارک‌ها و سایر محل‌های گردشگری به گشت‌زنی پرداخته و در خدمت شهروندان گرامی خواهند بود، افزود: همچنین همشهریان عزیز می‌توانند سبزه‌های نوروزی خود را به جای رها کردن در رودخانه‌ها و حاشیه جاده‌ها به اکیپ‌های سیار اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان تحویل دهند.

نوری صفا با بیان اینکه مردم می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی برای تحویل سبزه و ماهی با شماره 34235575 تماس حاصل کنند، افزود: از شهروندان درخواست می‌شود در صورتی که تمایل دارند شخصاً نسبت به رهاسازی ماهی‌ها و لاک‌پشت‌ها اقدام کنند، آن‌ها را در آبگیرها و حوض‌های پارک‌ها که به رودخانه و تالاب راه ندارند رها کنند.

انتهای پیام/


برچسب ها: همدان ، ماهی قرمز ، طبیعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار