همدان؛

معدوم‌سازی بیش ‌از 23 کیلو مواد غذایی فاسد و غیر قابل مصرف در همدان

رئیس گروه مهندسی محیط حرفه‌ای مرکز بهداشت استان همدان از کشف و معدوم‌سازی 23 هزار و 400 کیلو مواد غذایی فاسد و غیر قابل مصرف در این استان خبر داد.رئیس گروه مهندسی محیط حرفه‌ای مرکز بهداشت استان همدان از کشف و معدوم‌سازی 23 هزار و 400 کیلو مواد غذایی فاسد و غیر قابل مصرف در این استان خبر داد.

معدوم‌سازی بیش ‌از 23 کیلو مواد غذایی فاسد و غیر قابل مصرف در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حسینعلی نوروزی با اشاره به اجرای طرح سلامت نوروزی اظهار کرد: این طرح از ابتدای اسفندماه سال گذشته آغاز شده و تا 15 فروردین ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه 57 کارشناس بهداشتی در قالب 22 تیم بازرسی به اجرای طرح در سطح استان می‌پردازند، گفت: فعالیت این افراد از 8 تا 20 ادامه دارد و یک تیم بازرسی نیز در این ساعات تخلفات بهداشتی را به صورت شبانه‌روزی رصد می‌کند.

رئیس گروه مهندسی محیط حرفه‌ای مرکز بهداشت استان همدان از انجام 8 هزار و 500 ساعت کار بازرسی در 35 روز از اجرای طرح سلامت نوروزی خبر داد و افزود: در این مدت 12 هزار و 171 مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن اقامتی نظیر هتل‌ها، مسافرخانه‌ها و کمپ‌ها انجام شده است.

وی با اشاره به معرفی 341 متخلف بهداشتی به مراجع قضایی در اجرای طرح، خاطر نشان کرد: 74 مرکز متخلف به منظور رفع نواقص تعطیل و پلمپ شده که پنج مورد از آن، اماکن بین راهی بوده است.

نوروزی بیان کرد: به همراه تیم بازرسی مشترک با ادارات دامپزشکی، میراث فرهنگی و استانداری از اماکن موقت اسکان مسافرین، بازرسی بهداشتی صورت گرفته است.

وی با اشاره به کشف و معدوم‌سازی 23 هزار و 400 کیلو مواد غذایی فاسد و غیر قابل مصرف افزود: در اجرای طرح 320 مورد نمونه‌برداری از مواد غذایی مشکوک انجام و به آزمایشگاه ارسال شده است.

رئیس گروه مهندسی محیط حرفه‌ای مرکز بهداشت استان  همدان ضمن اشاره به کنترل آب شرب شهرها، روستاها و اماکن بین راهی گفت: در مدت اجرای طرح سلامت نوروزی 930 مورد نمونه‌برداری از منابع آب صورت گرفته که موارد آلودگی خاص وجود نداشته است.

وی با بیان اینکه از اماکن حساس شامل رستوران‌ها، اغذیه‌فروشی‌ها و مراکز بین راهی حداقل دو بار در طول طرح بازرسی صورت گرفته است، خاطر نشان کرد: تا پایان طرح انجام یک بار دیگر بازرسی از این مراکز در دستور کار است.

نوروزی به معدوم‌سازی 3 هزار قلیان در اجرای طرح اشاره کرد و گفت: این اقدام نیز با همکاری شهرداری در سطح شهر صورت گرفت.

وی با اشاره به رونمایی سامانه 190 توسط وزیر بهداشت در تاریخ 22 اسفندماه سال 94، بیان کرد: سامانه 190 به صورت رایگان 24 ساعته تخلفات بهداشتی گزارش شده توسط هموطنان را ثبت کرده و به مرکز بهداشتی ابلاغ می‌کند.

رئیس گروه مهندسی محیط حرفه‌ای مرکز بهداشت استان همدان گفت: با راه‌اندازی این سامانه تاکنون 18 مورد گزارش به مرکز بهداشت استان همدان ابلاغ شده که تمام موارد پیگیری شده است.

انتهای پیام/د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.