سال پربار ناشنوایان در مسابقات برون مرزی

فدراسیون ناشنوایان با وجود شرایط سخت مالی توانست موقعیت‌های زیادی را در سال گذشته بدست آورد و یکی از پرافتخارترین سالهای فعالیتش را رقم بزند.

به گزارش  فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان    فدراسیون ناشنوایان با وجود شرایط سخت مالی توانست موقعیت‌های زیادی را در سال گذشته بدست آورد و یکی از پرافتخارترین سالهای فعالیتش را رقم بزند.

در ابتدای سال با اعزام 95 ورزشکار به مسابقات آسیایی در 12 رشته بدمینتون، بسکتبال، بولینگ، تنیس، تنیس روی میز، تکواندو، شنا، جودو، دو و میدانی، دوچرخه سواری، فوتبال و فوتسال موفق به کسب 44 نشان شامل 14 طلا، 12 نقره و 18 برنز شدند و توانست برای اولین بار مقام چهارمی این رقابتها را کسب کند.

دومین افتخار فدراسیون ناشنوایان زمانی رخ داد که عهده دار کرسی کنفدراسیون ناشنوایان آسیا به مدت 4 سال در تهران شد.

موفقیت دیگر کسب میزبانی مسابقات آسیایی 2019 ناشنوایان بود که برای اولین بار کشور ایران پذیرای 6 هزار ورزشکار ناشنوا در بیش از 12 رشته ورزشی می شود و در نهایت‌ آبان سال قبل تیم ملی فوتبال توانست در مسابقات جهانی تایلند در جایگاه قهرمانی قرار گیرد و در 8 دیدار خود با 45 گل زده و 5 گل خورده عنوان بهترین خط حمله و دفاع را بدست آورد و رتبه اول را در رنکینگ جهانی کسب کرد و از عنوان قهرمانی خود دفاع کرد.

در سال جدید فدراسیون ناشنوایان 10 رقابت جهانی را پیش رو دارد که شامل:

مسابقات کشتی آزاد و فرنگی در هر سه رده به میزبانی تهران در ابتدای اردیبهشت ماه

حضور تیم ملی والیبال مردان و بانوان در مسابقات جهانی والیبال به میزبانی آمریکا در ابتدای تیر ماه

اعزام تیم ملی فوتبال به مسابقات جام جهانی ایتالیا در تیر ماه

حضور تیم های ملی دوو میدانی، تکواندو، کاراته، جودو، والیبال ساحلی، پینگ پنگ در مسابقات جهانی ترکیه در تیر ماه

در نهایت اعزام تیم ملی تیراندزای به روسیه برای شرکت در مسابقات جهانی در شهریور ماه

عملکرد یکساله فدراسیون نشان می دهد که با وجود شرایط مالی سخت و کم و کاستی ها، این فدراسیون توانست در میادین جهانی پرچم ایران را به احتزاز در آورد و باعث درخشیدن نام کشورمان در دنیا شود.

امید است که در رقابت‌های جهانی پیش رو نیز روند موفقیت‌ها و افتخار آفرینی ورزشکاران و فدراسیون ناشنوایان ادامه داشته باشد و با اقتدار به مسابقات کسب سهمیه المپیک وارد شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.