رشت،

افتتاح چتر وای فای

چتر وای فای اينترنت پارك شهر رشت افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛چتر وای فای اینترنت پارك شهر رشت با حضور دكتر سید محمد علی ثابت قدم شهردار رشت و رضایتی مدیر كل فناوری و ارتباطات گیلان در پارك شهر رشت محل عمارت کلاه فرنگی افتتاح و عموم می تواند به صورت رایگان از اینترنت پرسرعت بهره مند شوند.

دكتر ثابت قدم شهردار رشت در مراسم افتتاح وای فای پارك شهر گفت: برای كاهش هزینه ‌های زندگی شهروندان كه در بستر كالبدی شهر زندگی و تردد می ‌كنند ، فراهم كردن زمینه‌ های سه ركن سكونت ‌، فراغت و‌ زندگی انسانی از مهم‌ ترین وظایف‌ شهرداری‌ ها است.

باید ضمن كاهش هزینه ‌های زندگی شهروندی‌، سرعت زندگی آنان را افزایش دهیم و این‌ كار نیاز به بستر‌ سازی فناوری و ارتباطات دارد‌. از این رو فضاهای عمومی و پر تردد شامل حال حمایت چتر عمومی خدمات رسانی شهرداری می ‌شوند.

ثابت قدم تصریح كرد:‌ خدمات‌ چتر عمومی فناوری در ارتباطات می‌ تواند جایگزین حمل و نقل و تردد فیزیكی شهروندان شده و از بسیاری از رفتارهای نابهنجار اجتماعی كه در پی این تردد ‌ها رخ می دهد‌ جلوگیری كرده و در یك بستر نرم و هوشمندانه شهروندان با هم تبادلات سازنده داشته باشند.

بر این مبنا فضاهای پر تردد شهری از جمله پارك ‌ها در دستور كار قرار گرفت و در بافت مركزی شهر نیز توسعه می یابد.

شهردار رشت افزود: با ایجاد این بستر در پیاده راه فرهنگی رشت برای بسیاری از شهروندان و گردشگران كه در ‌بافت مركزی تردد می ‌كنند ضمن ارایه بسیاری از خدمات شهری امكان استفاده رایگان از فناوری و اینترنت فراهم می ‌شود.

وی گفت: معتقدیم رفتارهای هوشمندانه نیاز به نگاه نسل جدید و سیستم ‌های فناورانه بر مبنای آ تی دارند و این ‌كار با آموزش به شهروندان محقق می‌ شود. در این‌ باره در سرای محلات رشت بسته ‌های آموزشی مبتنی بر فناوری آماده شده و علاوه بر بستر ‌سازی فضایی از لحاظ روحی و روانی شهروندان ‌عادت می‌ كنند تا با استفاده از فناوری در زندگی شهری از سفرهای درون ‌شهری اجتناب كنند.

مهندس محمود علیجانی مدیر فناوری و اطلاعات شهرداری رشت در این باره گفت: در راستای توسعه شهری و ارایه خدمات مطلوب به شهروندان ، شهرداری رشت اقدام به فراهم كردن بستر ارتباط اینترنتی رایگان در پارك شهر رشت نمود.

 این پروژه با اعتباری بیش از ۳۰ ملیون تومان راه اندازی شد و هزینه های نگه داری از جمله نگه داری دستگاه ها ، bts ، شارژ دوره ای ترافیك و حجم دانلود توسط شهرداری رشت تامین می شود.

وی گفت فاز بعدی وای فای اینترنت رایگان در پیاده راه فرهنگی و بوستان ملت رشت خواهد بود.

گفتنی است شروع بكار ایجاد وای فای پروژه پیاده راه فرهنگی رشت از همین هفته آغاز خواهد شد.

 حجم ۱۰۰ مگا بایت اینترنت برای هر دستگاه موبایل و تبلت برای شهروندان پیش بینی شده است.

انتهای پیام/پ

برچسب ها: انترنت ، وای فای ، پارک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.