رشت؛

پرداخت نکردن عوارض مانعی جدی در مسیر توسعه شهری

شهردار رشت پرداخت نکردن عوارض املاک را از موانع جدی در مسیر پیشرفت و آبادانی شهر عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان ؛شهردار رشت در نشست با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه 40 درصد درآمد شهرداری از طریق وصول عوارض املاک تامین می شود تصریح کرد: متاسفانه آنچه از این درآمد نصیب شهرداری می شود 10 تا 12 درصد است که این امر شهرداری را در مسیر توسعه و ایجاد امکانات و زیرساخت های شهری با مشکل جدی مواجه می کند .

محمد علی ثابت قدم با بیان اینکه شهرداری از لحاظ پرداخت حقوق، بزرگترین سازمان در گیلان محسوب می شود گفت: حقوق معوقه پاکبانان و آتش نشانان شهر رشت تا پایان آذر به آنان پرداخت شده است .

وی همچنین با اشاره به برخی انتقادهای بی پایه و اساس از شهرداری رشت گفت : اقلیتی با تفکر ضد توسعه ای ، بدون آگاهی از علم اقتصاد و توسعه شهری قصد ایجاد موانع در مسیر پیشرفت را دارند.

شهردار رشت تاکید کرد مبانی توسعه شهری از پیش تعریف شده و نمی توان با برخی انتقادهای بی اساس آن را تغییر داد .

محمد علی ثابت قدم همچنین در پاسخ به برخی انتقادها و شبهات نسبت به مسائل مالی شهرداری رشت گفت : تمام مستندات مالی موجود است و هر شهروندی که اراده کند می تواند با مراجعه به شهرداری، اسناد را رویت و بررسی کند .

حل مشکل دفن غیر اصولی زباله در منطقه جنگلی سراوان رشت از دیگر موضوعات مورد بحث نشست مطبوعاتی شهردار رشت بود.

وی گفت : در صورت صدور مجوز از سوی اداره کل منابع طبیعی استان برای قطع درختان منطقه ، ساخت تصفیه خانه شیرابه فاضلاب در سراوان تا 30 ماه آینده به پایان می رسد.

شهردار رشت توسعه کارخانه تبدیل زباله به کود آلی را از دیگر برنامه های شهرداری رشت برای ساماندهی دفع زباله در این شهرعنوان کرد و گفت : برای اجرای این طرح 46 میلیارد تومان در نظر گرفته شده که با حل مشکلات فنی ، به زودی اجرا می شود.  



انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.