زنجان؛

مراسم تشییع پیکرنویسنده و پژوهشگر تاریخ استان زنجان

مراسم تشییع پیکر استاد کریم نیرومند ظهر امروز از مقابل کتابخانه علامه حلی با حضور مسولان و چهرهای فرهنگی و هنری استان برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، استاد کریم نیرومند از محققین به نام استان زنجان و کشور بود که دارای آثار و تالیفات بسیاری در زمینه استان زنجان می باشد.

کریم نیرومند سال های سال به شغل دبیری مشغول بود ودر حین آن به تحقیق در حوزه زنجان، مشاهیر این استان و تاریخ این منطقه می پرداخت.

کتاب های استاد کریم نیرومند به عنوان منبع مکتوب تاریخ شهر زنجان محسوب می شود که از آن جمله می توان به کتاب های تاریخی استان زنجان اشاره کرد.

کتاب کشوری و لشکری استان زنجان به عنوان آخرین کتاب استاد بسیار قابل توجه بوده و منبع مناسبی برای محققان و پژوهشگران تاریخ و فرهنگ و هنر استان محسوب می شود.

درآثار این نویسنده و پیشکسوت فرهنگ و تاریخ استان نه تنها تاریخ شهر زنجان به تصویر کشیده می شود بلکه در آن از اشخاصی یاد می شود که جزوتاریخ شفاهی این شهر بوده و گذشت زمان آنها را از یادها برده است.کریم نیرومند زنجانی با تالیف کتاب در مورد بزرگان، تاریخ، جغرافیا و اماکن تاریخی استان است تا به امروز ١٤ جلد کتاب در تاریخ و فرهنگ و هنر زنجان داردو کتاب آخر وی شامل شرح حال و زندگانی ٤٣١ نفر از بزرگان و دانشمندان سرزمین زنجان می‌باشد.

یکی از ویژگی های برجسته این محقق زنجانی این بود که در سنین طفولیت در مغازه‌ کفاشی کار می‌ کرد و هنگامی که مراجعه کنندگان در مورد زیبایی‌ ها و بزرگان شهرها و استان ‌های دیگر صحبت می ‌کنند، به‌ محلی خلوت رفته و در تنهایی خود گریه می ‌کرد که چرا این مردمان در مورد خودشان و شهر خود سخنی به زبان نمی‌ آورند. وی با دیدن این کمبودها به فکر تالیف کتاب در مورد بزرگان، تاریخ، جغرافیا و اماکن تاریخی استان می ‌افتد.

دریغا کریم نیرومند پژوهشگر پرتلاش تاریخ زنجان تحقیقات و تالیفاتش ناتمام ماند و آثار متعدد ایشان که در حوزه زنجان شناسی تدوین شده است در محاق ماند.


انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.