تبریز؛

اسکان دو هزار نفری گردشگران در محدوده نوردوز منطقه آزاد ارس

رئیس کمیته نوردوز در ستاد تسهیلات سفر منطقه آزاد ارس از اسکان روزانه حدود دو هزار گردشگر نوروزی در این محدوده خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ آقازاده افزود: اسکان این تعداد گردشگر نوروزی با آماده سازی و تجهیز حدود 450 اتاق، سوئیت و کمپ ویژه نوروزی ممکن شده است.

وی گفت: یک هتل آپارتمان با ظرفیت اقامت 20 نفر، 250 زائرسرای امامزاده سیدمحمدآقا نوجه مهر، زائرسرای امامزاده شعیب دوزال با ظرفیت 150 نفر و چهار مدرسه با 25 کلاس درس هر روز با ظرفیت صددرصدی پذیرای مهمانان و گردشگران نوروزی محدوده نوردوز است.

وی افزود: در ایام تعطیلات و در هفته نخست عید، به همت سازمان منطقه آزاد ارس ویژه برنامه های فرهنگی، هنری و ورزشی شامل نمایشگاه صنایع دستی و سوغات محلی، جنگ شادی با عنوان جشن عیدانه و یک دوره مسابقات بومی محلی اجرا شد.

آقازاده گفت: هم اکنون نیز کمپ عشایر در جوار پایانه مرزی نوردوز دایر است که امکان آشنا شدن گردشگران نوروزی با چگونگی زندگی عشایر را فراهم کرده است.

وی افزود: این کمپ تا 13 فروردین از ساعت 9 صبح تا ساعت 22 آماده بازدید علاقه مندان است.

آقازاده گفت: در این کمپ برنامه های مفرح مانند شترسواری و اسب سواری اجرا شده و با نان، آش و دوغ محلی از مهمانان پذیرایی می شود.

وی همچنین از اجرای جشن سال روز تثبیت نظام جمهوری اسلامی در 12 فروردین در این محدوده خبر داد.

نوردوزدر حوالی روستای دوزال بخش سیه رود در فاصله 50 کیلومتری جلفا واقع شده و دارای یک بازارچه پایانه مرزی بزرگ و مجهز به مساحت هشت هکتار است.

پل مرزی نوردوز از شاهراه های اصلی ارتباط ایران و ارمنستان محسوب شده است و بازارچه مرزی نوردوز نیز میان ایران و ارمنستان شهریور ماه سال ۱۳۷۴ گشایش یافت.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.