زمزمه سرود ملی پاکستان در اینستاگرام وزیر بهداشت

وزیر بهداشت اینستاگرام خود را با تصویری از مقامات پاکستانی به روز کرده است.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دکتر هاشمی وزیر بهداشت در سفر اخیر هیئت دولت به پاکستان تصویری را از حضور خود در میان مقام های بهداشتی پاکستان منتشر کرده و از وجه اشتراکات ایران و پاکستان گفته است.

وی در پست خود نوشت: همزبان با اقبال مولفه های فرهنگی و اجتماعی مشترک میان مردمان ایران و پاکستان، ویژگی ممتازی است که اگر خوب شناخته شود، بزرگترین پشتوانه برای روابط خوب دو دولت خواهد بود. وقتی به محمد علی جناح می اندیشم که با درون مایه های مذهبی مشترک، بنیان پاکستان را نهاد؛ یا وقتی به علامه بزرگ اقبال لاهوری فکر می کنم که با اشعار دلنشین پارسی، سرشت فرهنگی ملت پاکستان را به ملت ما گره زد؛ فرصت های بزرگ از دست رفته میان دو کشور را مرور می کنم. و قطعا؛ یکی از اهداف استعمار از تجزیه در مناطق اسلامی، یا بحران سازیهای غرب و اختلاف های منطقه ای؛ همین بوده که در اثر یکپارچگی ملتهایی مثل ایران و پاکستان، قدرتهای مستقل ظهور نکنند و توسعه پایدار در منطقه شکل نگیرد. چه بهتر، سرود ملی پاکستان را خاطر آورم که تماما فارسی است و در حضور رییس جمهور کشورمان نیز خوانده شد: پاک سرزمین شاد بادکشور حسین شاد بادتو نشان عزم عالیشانارض پاکستان!مرکز یقین شاد باد.

و یا همزبان با اقبال، منادی مکتب استقلال و همبستگی مسلمانان بگویم؛ که ۷ هزار بیت از کل ۱۲ هزار بیت شعری که سروده، فارسی است. و دکتر شریعتی، گویا در جایی وی را ایرانی‌ترین خارجی و شیعه‌ترین اهل تسنن خطاب کرده‌است.ای اسیر رنگ، پاک از رنگ شو مؤمن خود، کافر افرنگ شورشتهٔ سود و زیان در دست توستآبروی خاوران در دست توست.

پ.ن: عکس مربوط به امضای سند همکاریهای حوزه بهداشت و درمان توسط وزرای بهداشت دو کشور است (ششم فروردین ۹۵). قرار شد هیاتی از مقام های بهداشتی پاکستان دو ماه دیگر به ایران سفر کنند و اجرایی شدن توافقهای این سفر را آغاز کنند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.