ندا ملکی:

«سبزه» را بخاطر رویش و زنده شدن طبیعت دوست دارم

کاندید بهترین مجری در برنامه «سه ستاره» از حال و هوای عید می‌گوید.

بهترین عیدی دیدن پدر و مادرم است
به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ندا ملکی، مجری برنامه «آفتاب شرقی» یکی از مجریان موفق در زمینه اجرای برنامه‌های معارفی سیما است. وی چندین سال است که در برنامه آفتاب شرقی با مطرح کردن بحث های کلیدی و مثمرثمر در لحظات معنوی اذان ظهر مهمان خانه‌های مردم است نام ملکی امسال جزو کاندیدهای برنامه «سه ستاره» نیز دیده شد، به همین دلیل گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به مناسبت فرا رسیدن سال نو گفتگوی نوروزی را با وی ترتیب داده است که در ادامه می‌خوانید:

سال 94 برای شما چطور بود؟
سؤالی سختی پرسیدید. به لحاظ کاری سال آرامی داشتم اما از نظر درسی تحت فشار بودم. سال 94 پر از تلاش و دوندگی بود البته بیشتر تلاش عملی چرا که هنوز در حال نوشتن تز دکتری هستم و باید سال 96 دفاع کنم.

اهل کار کردن در منزل هم هستید؟
ساعت‌های مشخصی در روز، یعنی از ساعت 16 به بعد که به طور منظم در خانه هستم و دخترم هم کنارم است مشغول انجام دادن کارهای خانه می‌شوم، تمیز کردن و مابقی کارها.

خانه‌تکانی چطور؟
بله. من هم خانه تکانی می‌کنم. البته من در طول سال همیشه منزل را نظافت می‌کنم بنابر این خانه ما خیلی کثیف نمی‌شود من به طور مستمر به آن می‌رسم. به همین دلیل نزدیک عید کار زیادی ندارم.

در روزهای آخر سال، حال خانم ملکی چطور است؟
خیلی خوشحالم. در واقع همه خانواده خوشحالیم. زیرا برای عید نوروز به اردبیل و منزل پدر و مادرم می‌رویم. از اینکه قرار است آنها را ببینم بیشتر خوشحال هستم.

برنامه نوروزی همیشه شما همین است؟
معمولاً تحویل سال را آنجا هستیم زودتر از عید می‌روم به دلیل وجود ترافیک در 26-25 اسفند حرکت می‌کنیم.

عید نوروز یادآور چه خاطراتی برای شما است؟
سفره هفت‌سین، دیدو بازدید، عیدی گرفتن

بهترین عیدی که تابحال گرفته‌اید چه بوده است؟
بهترین عیدی را خداوند به من می‌دهد سر سفره هفت‌سین کنار پدر و مادر، همسر و دخترم بهترین عیدی است که من می‌گیرم.

اولین عیدی در خانواده چه کسی به شما می‌دهد؟
اولین عیدی را پدرم می‌دهد اسکناس متبرک به قرآن.

خودتان هم عیدی می‌دهید؟
بله. من هم عیدی می‌دهم. عیدی خوبی هم می‌دهم. معمولاً پول به صورت نقدی است.

از بین سین‌های سفره هفت‌سین به کدام علاقه دارید؟
همه سین‌های هفت‌سین را دوست دارم بهرحال هر یک نماد از فرهنگ ما است اما سبزه تشخص زیادی دارد. مخصوص و مربوط به ایام عید است و القا کردن حس زنده شدن طبیعت و امید رویش را دوست دارم.

بهترین خاطره نوروزی شما چیست؟
بهترین خاطره رفتن به منزل پدر و مادر و دیدن آنهاست.

دعایی که لحظه سال تحویل از دلتان می‌گذرد؟
بالاخره همه ما به عنوان مسلمان و شیعه، در ابتدای کار دعایمان تعجیل در فرج امام زمان(عج) است بعد از آن آرامش و امنیت برای همه دنیا و ایرانیان. عافیت و سلامتی نیز همیشه همراه دعاهای لحظه تحویل سال است.

صحبت پایانی و دعای شما برای سال 95
برای مردم ایران آرزوی سلامتی، امنیت و آرامش دارم همچنین شکوفایی و خودباوری علمی و فرهنگی را برای همه خواستارم امیدوارم مردم به لحاظ فرهنگی با تکیه بر فرهنگ اصیل ایرانی رشد کنند تا بتوانند در زمینه‌های گوناگون درکنار سلامتی سرآمد باشند.


گفتگو از لیلا سلمانی

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.