بانوی آب های آرام در کنار مرد سکوهای رزم

زوج ورزشکار زنجانی که یکی از پر مدال آورترین زوج ورزشی کشورمان هستند ،بهانه ای به دست ما داد تا ازشیرینی و تلخی های زندگی شخصی و ورزشی شان بگویند.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،محسن محمد سیفی پر افتخارترین ووشوکار کشورمان، جدای از ورزشی که با خشونت و زد و خوردهای فراوان او را به مدال های خوشرنگ جهانی و آسیایی رسانده اما معتقد است که : در زندگی شخصی اش ورق برمی گردد و اوست که میدان زندگی را مقابل همسرش خالی می کند و به قول خودش حرف ،حرف همسرش است.

سیفی گفت:از آنجاییکه همسر من بسیار انسان باهوش ،عاقل و مهربانی است و کاری را بدون فکر کردن انجام نمی دهد،بسیار قبولش دارم و هر تصمیمی او بگیرد من قبول می کنم.ضمن اینکه او را زنی کامل می دانم و بارها از او درس زندگی گرفتم و سعی می کنم که رفتار و اخلاق او را سرمشق خود قرار دهم.

البته همسر محسن سیفی ، مهسا جاور خودش هم یکی از بانوان مدال آور قایقرانی کشورمان هست که 6 مدال آسیا و یک مدال بازی های آسیایی اینچئون را در کارنامه ورزشی خود دارد.

مهسا جاور که هنوز خستگی اردوی کیش در تنش مانده با وجود دلهره از امتحانات پایان ترم ، با ما یک گپ دوستانه داشت: پس از پشت سر گذاشتن سه مرحله اردوی 21 روزه در مجموعه ورزشی آزادی تهران در مرحله چهارم اردو نخستین در 3 مسافت هزارمتری برای اعزام به هلند تست دادیم که خوشبختانه در مجموع موفق شدم، با زمان 12:37.20 دقیقه نفر اول شوم، پس از آن به اردوی ده روزه کیش آمدیم.در فرصت 5 روزه برای استراحت و آماده شدن برای اردوی هلند ، مجبورم 24 واحد را امتحان بدهم و کار سختی پیش رو دارم البته امیدوارم و باید مثل همیشه بهترین نمره ها را بیاورم.

بانوی آب های آرام در کنار مرد سکوهای رزم

همیشه سختکوشی اش را تایید می کنم

سیفی در مورد همسر قایقرانش که به تازگی قهرمانی آسیا را از آن خود کرده است، گفت: همیشه از سختکوشی او متعجب می شوم زیرا می دانم در اردو روزی 20 تا 30 کیلومتر پارو می زند و تمرینات سختی را پشت سر می گذارد، اما سختی و شدت تمریناتش به قایقرانی ختم نمی شود.زیرا مهسا در پنج روزی که برای استراحت به شهرمان زنجان بازگشت بازهم شرایط سختی را داشت و مجبور بود در مدت کوتاه استراحتش در امتحانات دانشگاه شرکت کند. باورتان نمی شود با وجود این شرایط بازهم کوهی از انرژی مثبت است و بدون هیچ گله و شکایتی خم به ابرو نمی آورد و با روی خوش با من برخورد می کند. گاهی اوقات به خستگی ناپذیری اش غبطه می خورم و همیشه او را تحسین می کنم.

دوری از همسرم اردوها را برایم سخت کرده

قایقران زنجانی کشورمان گفت: برای شرکت در اولین تست انتخابی کسب سهمیه المپیک ریو باید یک ماه در هلند پارو بزنم، البته از اینکه جزو چهار بانوی اعزامی به این اردو هستم،بسیار خوشحالم .اما دوری یک ماهه از محسن برایم سخت است.

مهسا جاور ادامه داد:پیش از این (قبل از ازدواج )تحمل اردوهای گوناگون و پی در پی قایقرانی و دوری از خانواده برایم قابل تحمل بود ،اما الان تحمل دوری همسرم بر دغدغه هایم افزوده است.

بانوی آب های آرام در کنار مرد سکوهای رزم

هنوز یک ماه در کنار هم نبودیم

بانوی ملی پوش آبهای آرام کشورمان تاکید کرد: به اعتقاد من فقط و فقط یک ورزشکار می تواند دوری از همسر را بخاطر شرایط اردوها و تمرینات پی در پی درک کند.شاید هر فرد دیگری به جای محسن بود تا الان اعتراض می کرد ،اما او به جای اعتراض همیشه مشوق من بوده است. زیرا در قایقرانی دوازده ماه سال در اردو هستیم به طوری که هر 21 روز اردو ،5 روز به استراحت می رویم.

ووشوکار زنجانی کشورمان که سه دوره قهرمانی جهان را در کارنامه خود دارد با تایید نظرات همسرش گفت: حدود یک سالی که با هم ازدواج کرده ایم،شاید کمتر از یک ماه در کنار هم بوده ایم.اما شرایط اردوهای تیم ملی برای هردوی ما شناخته شده است و به طور کامل درک می کنیم تا برای پیشرفت در زندگی ورزشی باید برخی از سختیها و دوری ها در زندگی شخصی را تحمل کنیم.

سیفی ادامه داد: در زندگی شخصی همسرم بسیار قانع و متواضع است،زیرا زندگی ورزشی ما درآمد زیادی عایدمان نمی کند،به همین خاطر مهسا که خود نیز شرایط مشابهی دارد ،من را به خوبی درک میکند.از همین جا دوست دارم که از این خصوصیت خوب و درک بالایش قدردانی کنم.

دیدار دراردوی گوانگژو ، خواستگاری در اینچئون ،بله در زنجان

سیفی گفت: در اردوهای بازی های آسیایی گوانگژو در تهران برای نخستین بار با همسرم آشنا شدم، چهار سال طول کشید تا دوباره درهمان مکان اما اینبار در اردوهای آماده سازی برای اینچئون کره جنوبی دل به دریا زدم و از او خواستگاری کردم. اما با وجود جواب مهسا که گفت: در حال حاضر تمام فکر و ذکرم کسب موفقیت در بازی های اینچئون است و به ازدواج فکر نمی کنم، امیدوار بودم و باعث شد تا با خیالی راحت و ارداه محکم مدال طلای اینچئون را کسب کنم.

مهساجاور اشاره کرد: بعد از خواستگاری محسن، در بازی های آسیایی اینچئون علاوه بر رقابت های خودم ،دل نگران نتیجه بازی محسن نیز بودم ، به طوری که تا فرصت پیدا می کردم از طریق تلویزیون رقابت های ووشو را دنبال می کردم.

وی با اشاره به اینکه دیدارهای فینال قایقرانی و ووشوی بازی های اینچئون به صورت اتفاقی همزمان شده بود گفت: ما هر دو در فینال حضور داشتیم ،بعد از پایان مسابقه خودم که مدال برنز را گرفتم با سرعت از قایق پیاده شدم و خودم را به تلویزیون رساندم تا پیکار محسن را در فینال تماشا کنم.

جاور ادامه داد: جالب اینجاست که بعدها متوجه شدم که محسن نیز قبل از رفتن روی سکوی مبارزه به دنبال اطلاع از نتایج قایقرانی بوده و این بهترین خاطره مشترک من و همسرم است.

بانوی قایقران کشورمان افزود: دی ماه سال گذشته در زنجان ، خانواده محسن به خواستگاریم آمدند که دو ماه بعد در اسفند 1393 به عقد هم درآمدیم .

بانوی آب های آرام در کنار مرد سکوهای رزم

آرزویم حضور همسرم در المپیک است

دارنده 6 مدال قایقرانی قهرمانی آسیا تاکید کرد: با وجودیکه هنوز زندگی مشترکم با محسن محمد سیفی را شروع نکرده ایم ، اما شرایط تمرینات قایقرانی در کنار درس خواندن برایم بسیار سخت تر شده است و هنوز مطمئن نیستم که بعد از المپیک ریو چه تصمیمی بگیرم ، اما محسن معتقد است از آنجاییکه ووشو در المپیک نیست و هر مدال مهمی در این رشته را بارها و بارها تجربه کرده است، تمام توانش را به کار گرفته تا من پیشرفت کنم و چه برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر از کارشناسی و چه برای ادامه راه ورزشی ام، حمایت و تشویقم می کند.

سیفی گفت: آرزوی هر وزرشکاری حضور در المپیک است، اما چون ووشو جزو رشته های المپیکی نیست،در حال حاضر تنها آرزویم حضور مهسا در المپیک ریو است. می دانم قایقرانی رشته بسیار سختی است و حضور در المپیک برای هر قایقرانی یک افتخار بزرگ است،اما با پشتکاری که از همسرم سراغ دارم ، مطمئنم در المپیک 2016 برزیل حضور خواهد داشت.

گفتنی است: این زوج ورزشکار زنجانی تاکنون 18 مدال رنگارنگ از رقابت های جهانی و آسیایی برای کشورمان به ارمغان آوردند که سهم مهسا جاور قایقران شایسته کشورمان 6 مدال آسیایی و یک مدال در بازی های آسیایی اینچئون است.

(طیبه خزاعلی)

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۳ ۱۷ مرداد ۱۳۹۵
عالی هستن و بهم میان . اشناییشون خیلی جالب بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۴ ۰۷ فروردين ۱۳۹۵
از خداوند خوشبختی شما وهمهی جوونهارو میخوام.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۴ ۰۷ فروردين ۱۳۹۵
هر دو عالین . انشاالله خوشبخت شن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۸ ۰۷ فروردين ۱۳۹۵
وووووووووش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۷ ۰۷ فروردين ۱۳۹۵
به معنای واقعی ی ایرانی هستن.
پشتکار و مصمم به کارشون که افتخار واسه ایران و ایرانیه.
ایشالا تو زندگیشون موفق باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۲ ۰۷ فروردين ۱۳۹۵
درود بر این زوج افتخار آفرین زنجانی
انشاالله خوشبخت بشین
United States of America
ناشناس
۱۸:۴۹ ۰۷ فروردين ۱۳۹۵
با آرزوی بهترینها امید وارم همیشه تو تمام مراحل زندگی رو سکوی قهرمانی به ایستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۳ ۰۷ فروردين ۱۳۹۵
بهترین ها رو برای دو قهرمان کشورم آرزو دارم .ان شالله همیشه موفق و پیروز باشند
آخرین اخبار