شهرکرد؛

تجلیل از پیشکسوتان صنایع دستی در چهارمحال و بختیاری

پیشکسوتان صنایع دستی در استان چهارمحال و بختیاری تجلیل شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: به مناسبت فرا رسیدن نوروز 95، از پنج پیشکسوت صنایع دستی در شهرستان های شهرکرد، بروجن و بن تقدیر شد.

مهرداد رئیسی اظهار داشت: کیوان نورمحمدیان دهکردی با 30 سال سابقه در زمینه تولید نمد و همایون حیدری با 20 سال سابقه فعالیت در زمینه احجام فلزی در شهرستان شهرکرد، محمد خونچی با 40 سال فعالیت در زمینه کلاه مالی و ماه شرف همت علی کیخا، با 50 سال سابقه در زمینه تولید گلیم در شهرستان بروجن، و همچنین سید محمد هاشمی، با 20 سال فعالیت در زمینه تولید خاتم در شهرستان بن، پیشکسوتان تجلیل شده صنایع دستی در این استان بودند. 

گفتنی است: 40 رشته صنایع دستی شهری و روستایی و همچنین 32 رشته صنایع دستی عشایری در چهارمحال و بختیاری تولید و عرضه می شود.

انواع بافته های داری مانند قالی، جاجیم و گلیم، لباس های محلی، سرانداز، قفل سنتی چالشتر، گیوه، قلمکار، معرق، خاتم، نمد، سنگ های تزئینی و قیمتی، احجام فلزی، چرم دوزی، سرمه دوزی، مسگری، سفال، سنگ تراشی سنتی و آثار چوبی از مهمترین صنایع دستی تولیدی در این استان به شمار می رود.

انتهای پیام/ ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار