محدودیت‌های ترافیكی چهارم فروردین/ترافیک روان محورهای مواصلاتی کشور

در نیمه شب چهارشنبه ،محورهای کرمان بم و بم جیرفت در استان کرمان و خاف تربت حیدریه و سرخس مشهد در استان خراسان رضوی، بارش باران دارند و بقیه محورهای مواصلاتی از جوی آرام و ترافیک روان برخوردارند.

محدودیت‌های ترافیكی چهارم فروردین/ مدت زمان سفر کرج چالوس 5 ساعت شدیاسر خالدی مسئول عملیات سالن مرکز مدیریت راه‌های کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص مدت زمان سفر محورهای اصلی بیان کرد: محور کرج – چالوس با 70 درصد رشد، نسبت به روزهای عادی  266 دقیقه ، تهران – کرج با 120 درصد افزایش 50 دقیقه،‌تهران – آمل با 25 درصد رشد 200 دقیقه ، کرج – تهران با 62 درصد افزایش 21 دقیقه، تهران-قم با 17 درصد افزایش 73 دقیقه، تهران-نظرآباد با78 درصد افزایش 70 دقیقه است است.

مسئول عملیات سالن مرکز مدیریت راه‌های کشور در خصوص مسدود بودن محورهای اصلی گفت: محور چالوس برای روزهای چهارم،‌ششم،‌سیزدهم و چهاردهم فروردین از ساعت 12 ظهر تا ساعت 3 بامداد روزهای بعد از کرج به مرزن آباد تردد ممنوع و از ساعت 16 تا 3 بامداد روزهای بعد از مرزن‌آباد به کرج یک طرفه است. همچنین محور هراز، فردا و جمعه از ساعت یک بعد از ظهر تا دو بامداد و روز جمعه از ساعت 3 تا 2 بامداد روز شنبه از رودهن تردد یک طرفه است.

***بارش باران و برف در محورهای استان اصفهان و خراسان شمالی(ساعت 16)
باتوجه به تصاویر دریافتی از دوربین های مرکز مدیریت راههای کشور اکنون آزادراه تهران-کرج محدوده پل کلاک،کرج-قزوین محدوده ساسانی،کرج-چالوس محدوده آدران تا پیچ سرهنگ ، تونل کندوان پل زنگوله،محور هراز محدوده امامزاده هاشم قلعه دختر و منطقه کهرورد شاهد ترافیک نیمه سنگین و سنگین هستیم.

بر این اساس مابقی محورهای اصلی از تردد آزاد و روانی برخوردار هستند.

همچنین از نظر جوی برخی استان ها همچون اصفهان،خراسان شمالی بارش باران و برف و دیگر محورها اعم از خراسان رضوی و گلستان بارش باران گزارش شده است.

***ترافیک سنگین محورهای خراسان رضوی و شمالی(ساعت 16)

خالدی در خصوص وضعیت راه های کشور اظهار داشت: محورهای مواصلاتی خراسان رضوی و شمالی به سبب بارش باران و مه‌گرفتگی در اکثر محورهای گردنه‌های خراسان شمالی از ترافیک سنگینی برخوردار است.

وی با اشاره به ترافیک دیگر محورها گفت: آزادراه تهران - کرج پل کلاک تا حصارک و همچنین محور کرج – چالوس ترافیک سنگین است.
خالدی در ادامه یادآور شد: آزادراه کرج – قزوین ، تبریز – اهر ، بجنورد – آشخانه ،‌اردبیل – آستارا، گرجهان – لافت، بوشهر – گناوه، براجان – گناوه، روانسر – سه‌راهی دیاشوش،‌ ترافیک نیمه سنگین است.

بارش برف در محور جیرفت بم و ترافیک نیمه سنگین محورهای منتهی به شمال (ساعت 19)

باتوجه به تصاویر دریافتی از دوربین های مرکز مدیریت راههای کشور،بارش برف در محور جیرفت بم مشاهده شده و محورهای منتهی به استان های شمالی کشور  از جمله محور رشت-لاهیجان ، رشت-قزوین محدوده منجیل و رودبار، خراسان شمالی محور بجنورد چنگل گلستان و باند شمالی آزادراه تهران کرج  و تهران قزوین دارای ترافیک نیمه سنگین هستند.

اطلاعيه مركزمديريت راههاي كشورمورخ 4 اسفند 95

طي شبانه ‌روز گذشته، كل تردد ثبت ‌شده براساس آخرين اطلاعات دريافتي از 1712 ترددشمار فعال درمحورهاي برون‌شهري، نسبت به روز قبل 4.3درصد افزایش را نشان مي‌دهد.

همچنين سهم وسايل نقليه سنگين 0 درصد، اوج تردد بين ساعات 17  الي 18 وكمترين تردد بين ساعات 3 الی 4 صبح صورت پذيرفته كه هموطنان عزيز با آگاهي از اين موضوع مي‌توانند ساعات مناسب‌تري را براي سفر انتخاب نمايند.

ترافیک سنگین برخی محورها و بارش باران و برف (ساعت 20:30)

یاسر خالدی مسئول عملیات سالن مرکز مدیریت راه‌های کشور شامگاه امروز در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان تصریح کرد:آزادراه تهران کرج محدودهپل کلارک کرج قزوین در اکثر نقاط، کندوان و هراز دارای ترافیک سنگین هستند.

وی در خصوص وضعیت آب و هوای جاده ها اظهار داشت:در استان کرمان بارش برف داریم و در استان های خراسان رضوی و شمالی و سیستان و بلوچستان بارش باران گزارش شده است.

مدت زمان سفر کرج چالوس 272دقیقه (ساعت 20:30)
خالدی همچنین اظهار داشت:مدت زمان سفر در مسیر تهران کرج با 112 درصد رشد به 28 دقیقه و کرج تهران به 32 دقیقه رسیده است.
وی افزود: مدت زمان سفر کرج چالوس 272 دقیقه و جالوس کرج 265 دقیقه است

محور هراز و چالوس به سمت تهران یکطرفه می شود
 در ادامه این گفتگو خالدی تصریح کرد: محورهای هراز و چالوس فردا و پس فردا از شمال به سمت تهران یکطرفه می شود چراکه دراین چند روز 600 هزار خودرو از تهران خارج شده که بخش عمده آنها طی 2 روز آخر هفته بازمی گردند.

انسداد محور شهداد نهبندان(ساعت21:30)

بر اساس آحرین اطلاعیه مرکز مدیریت راه های کشور محور شهداد-نهبندان در استان خراسان جنوبی به علت طوفان شن وعدم دید کافی محور تااطلاع بعدی مسدود می باشد.

همچنین محور راور-مشهد در استان کرمان که به علت طوفان شن وعدم دید کافی محور مسدود شده بود ساعت20:30 بازگشایی گردید.

بارش باران در استان کرمان و خراسان رضوی (ساعت 23)
 
بر اساس آخرین اخبار هم اکنون  محورهای کرمان بم و بم جیرفت در استان کرمان و خاف تربت حیدریه و سرخس مشهد در استان خراسان رضوی، بارش باران دارند و بقیه محورهای مواصلاتی از جوی آرام و ترافیک روان برخوردارند.


وضعیت هوای جاده ها

محدودیت‌های ترافیكی چهارم فروردین/ مدت زمان سفر کرج چالوس 5 ساعت شد

 


محدودیت‌های ترافیكی چهارم فروردین/ مدت زمان سفر کرج چالوس 5 ساعت شد





محدودیت‌های ترافیكی چهارم فروردین/ مدت زمان سفر کرج چالوس 5 ساعت شد




محدودیت‌های ترافیكی چهارم فروردین/ مدت زمان سفر کرج چالوس 5 ساعت شد


محدودیت‌های ترافیكی چهارم فروردین/ مدت زمان سفر کرج چالوس 5 ساعت شد




محدودیت‌های ترافیكی چهارم فروردین/ مدت زمان سفر کرج چالوس 5 ساعت شد


محدودیت‌های ترافیكی چهارم فروردین/ مدت زمان سفر از کرج به چالوس 5 ساعت شد



محدودیت‌های ترافیكی چهارم فروردین/ مدت زمان سفر از کرج به چالوس 5 ساعت شد





محدودیت‌های ترافیكی چهارم فروردین/ مدت زمان سفر از کرج به چالوس 5 ساعت شد





محدودیت‌های ترافیكی چهارم فروردین/ مدت زمان سفر از کرج به چالوس 5 ساعت شد




محدودیت‌های ترافیكی چهارم فروردین/ مدت زمان سفر از کرج به چالوس 5 ساعت شد




محدودیت‌های ترافیكی چهارم فروردین/ مدت زمان سفر از کرج به چالوس 5 ساعت شد



وضعیت جاده ها(9 صبح)


براین اساس وضعیت راه های کشور از نظر جوی بدین شرح است:استان های خراسان شمالی ، زنجان و همدان بارش برف و باران گزارش شده است.

همچنین محورهای غیر شریانی کشور ازین قرارااست:شمشک دیزین در استان البرز ، پونل خلخال در استان گیلان و اردبیل ، سروآباد واقع در استان کردستان، گنج نامه استان همدان به دلیل بارش برف و باران و نبود ایمنی کامل تا اطلاع ثانوی مسدود است.

محدودیت های ترافیکی 4 فروردین

 با توجه به حجم فزاینده سفر در تعطیلات نوروز 95 و به منظور افزایش ظرفیت تردد در محورهای مواصلاتی، تسهیل در عبور و مرور و ارتقای ضریب ایمنی محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های عبور و مرور به شرح زیر اجرا می شود.

 عبور و مرور انواع موتور سیكلت در ایام اجرای طرح نوروزی در تمامی آزادراهها و بزرگراهها و محورهایی كه ضرورت ایجاب نماید ممنوع خواهد بود.

- در تمامی محورهای برون شهری كه در ایام فوق ممنوعیت و محدودیت ترافیكی برای انواع تریلر و كامیون اعمال می گردد، عبور و مرور انواع تریلر، كامیون و تانكرهای حامل مواد سوختی و فاسد شدنی یا دارای مجوز از پلیس راهور ناجا از این امر مستثنی بوده و ممنوعیت تردد این قبیل وسایل نقلیه فقط در راههایی اعمال می گردد كه مقررات یكطرفه شدن عبور و مرور در آنها اجرا می شود و یا ممنوعیت تردد در طول سال دارند.

محور كرج – چالوس
تردد انواع وسایل نقلیه در محور كرج – چالوس از ساعت 12:00 الی ساعت 03:00 بامداد از كرج به سمت مرزن آباد ممنوع بوده و تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 16:00 الی 03:00 بامداد روزهای بعد از مرزن آباد به سمت كرج به صورت یكطرفه خواهد بود.

محور هراز
- تردد انواع تریلر در محور هراز كماكان ممنوع  است.
تردد انواع كامیون و كامیونت از ساعت 12:00 الی ساعت 02:00 بامداد از تهران به آمل و بالعكس ممنوع است.

محور فیروز كوه
تردد انواع تریلر و كامیون از ساعت 08:00 الی ساعت 02:00 بامداد از تهران به قائم شهر و بالعكس ممنوع است.

-محور قدیم قزوین – رشت

تردد انواع تریلر و كامیون از ساعت 12:00 الی ساعت 01:00 بامداد  از قزوین به رشت و بالعكس ممنوع است.

محورهای اصلی استان بوشهر

تردد انواع كامیون های كمپرسی حامل سنگ و مصالح ساختمانی از ساعت 07:00 صبح الی ساعت 24:00 در محورهای اصلی استان بوشهر ممنوع  است.

تردد كلیه اتوبوس های كاروان راهیان نور در محورهای فوق ممنوع بوده و مسیر اهواز – اندیمشك – خرم آباد- الیگودرز – اصفهان – شهركرد بعنوان مسیر جایگزین معرفی می گردد.

محورهای اصلی استان اصفهان
تردد انواع تریلر و كامیون های كمپرسی حامل سنگ و مصالح ساختمانی از ساعت 07:00 صبح الی ساعت 24 در محورهای اصلی استان اصفهان ممنوع است.

محدودیت های جابجایی محمولات ترافیكی

جابجایی محمولات ترافیكی كه از قبل پروانه عبور اخذ كرده اند در تمامی راه های اصلی برون شهری از ساعت 14:00 تا ساعت 24:00 ممنوع است.

- محدودیت های خودروهای ترانزیت حامل مواد سوختی

ورود كلیه خودروهای ترانزیت حمل مواد سوختی به داخل كشور از ساعت 07:00 تا ساعت 24:00 ممنوع است. مضافا به اینكه خودروهای مذكور در سایر ایام محدوده زمانی نوروز سال 1395 صرفا در ساعات روز، مجاز به تردد بوده و در ساعات شب ملزم به توقف در محل های ایمن بین راهی خواهند بود و وسایل مذكور از مقررات مندرج در ردیف 2 بند الف – كلیات ( درصفحه یك) مستثنی است.

اعمال محدودیت های پیش بینی نشده

در صورت نیاز به اعمال محدودیت های پیش بینی نشده در محورهای تحت پوشش استانها به منظور كنترل و تنظیم عبور و مرور وسایل نقلیه روسای قرارگاههای پلیس راه استان با هماهنگی پلیس راه ناجا و بصورت مقطعی و منطقه ای تصمیمات مقتضی اتخاذ می نمایند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار