تلسکوپ غول آسا رقیب‌ هابل می‌شود + تصاویر

جستجو برای یافت بیگانه‌های فضایی سبب راه اندازی ساخت یک تلسکوپ مافوق‌ هوشمند شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ قرار است در سال 2014 تلسکوپ جاسوسی غول آسای ناسا به فضا پرتاب شود و به کشف راز و رمزهای جهان به ویژه بررسی انرژی سیاه و نحوه شکل گیری سیارات و کهکشان‌‌ها بپردازد.

گفتنی است؛ این تلسکوپ از تکنولوژی مادون قرمز بهره می‌گیرد و 100 برابر بزرگتر از هابل خواهد بود.

تلسکوپ غول آسا رقیب‌ هابل می‌شود + تصاویر

بررسی‌ها نشان می‌دهند، ناسا در حال حاضر کار ساخت این تلسکوپ‌ غول آسا را در دست کار دارد.

با استفاده از این وسیله کارشناسان می‌توانند به بررسی کیهان با استفاده از میدان بزرگتری بپردازند.

 این تلسکوپ wfirst نام دارد و این پتانسیل را  دارد که وسعتی عظیم از آسمان را در معرض دید کارشناسان قرار دهد.

ناسا بودجه‌ای 100 میلیون دلاری برای تحقیق در خصوص وجود حیات بیگانه موجودات فضایی با حمایت استفان هاوکینگ فیزیکدان مشهور تخصیص داده است و امیدوار است این تلسکوپ بتواند در پژوهش‌ها نقش ویژه‌ای داشته باشد.

تلسکوپ غول آسا رقیب‌ هابل می‌شود + تصاویر

همچنین در طرح‌های مشابه، یک مسابقه بین‌المللی‌ قرار است برگزار شود و در آن پیام‌هایی به نمایندگی از سوی انسان‌ها و از کره زمین به هوا ارسال شود که ممکن است پس از طی سالهای نوری طولانی به دست تمدن‌های بیگانه فضایی برسد.

قرار است این تلسکوپ فضایی پس از ارسال به فضا به یک نقطه تعادل گرانشی ویژه برسد که به عنوان فاصله شناخته شده L2 بین زمین و خورشید است و در یک میلیون مایلی از زمین در یک مسیر مستقیم در مقابل خورشید قرار دارد و سپس به کار جمع آوری داده بپردازد.

قرار است این تلسکوپ در گام‌های آتی به بررسی اندازه کهکشان‌ها، موقعیت و فاصله آنها از هم، رشد ساختارهای کیهانی از جمله خوشه‌های کهکشانی و نیز ماده تاریک بپردازد.

تلسکوپ غول آسا رقیب‌ هابل می‌شود + تصاویر

با استفاده از تلسکوپWFIRST و مشاهده ابرنواختر‌ها ستاره شناسان می‌توانند در بررسی چگونگی انبساط کیهانی همزمان با گذشت زمان اطلاعات جامع نیز بدست آورند.

میدان عریض ابزارهای موجود در این تلسکوپ توانایی گرفتن تصاویر واحد با عمق و کیفیت هابل اما با پوشش 100 برابر بیشتر را به دست کارشناسان می‌دهد.

تلسکوپ غول آسا رقیب‌ هابل می‌شود + تصاویر

منبع: دیلی میل

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار