رقابت تنگاتنگ روبات‌های فضایی برای تسخیر سیارات + تصاویر

در رقابت جدید کشورهای پیشرو در عرصه فضا این بار روبات‌ها به جای انسان‌ها وارد کار شده‌اند.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پژوهشگران روسی در حال ساخت یک روبات منحصر به فرد برای حرکت و فعالیت در ایستگاه فضایی بین‌المللی هستند.

گفتنی است این روبات می‌تواند به راهپیمایی فضایی از طریق کنترل از راه دور بپردازد.

رقابت تنگاتنگ روبات‌های فضایی برای تسخیر سیارات + تصاویر

بررسی‌ها نشان می‌دهند، نمونه‌های اولیه این روبات انسان‌نما fyodor نام دارد و می‌تواند به روبات چینی مشهور به iron man و یا روبات‌ ناسا به نام روبونات در ایستگاه فضایی بین‌المللی ملحق شود.

هدف از ساخت این روبات انجام دادن کارهایی است که برای فضانوردان انسان بیش از اندازه خطرناک است و می‌تواند باعث مرگ آنها شود.

روسیه اعلام کرده قصد دارد صنعت روبوتیک را در فضا فعال کند و از روبات‌ها در انجام کارهایی چون راهپیمایی‌های فضایی استفاده کند.

این روبات‌ یک نیم تنه با دو دست دارد که برای گرفتن اشیا انجام کارهای نظارتی، کنترلی و محافظتی می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

برای انجام کارها این روبات به نوعی کت و شلوار ویژه مجهز شده و توسط اپراتور فرمان‌های حرکتی به او داده می‌شود.

روسیه در عین حال اعلام کرده است قصد دارد در سال 2029 یک ماموریت شامل ارسال سفینه‌های سرنشین‌دار به کره ماه را به انجام برساند و این کار را در رقابت با ایالات متحده انجام می‌دهد.

رقابت تنگاتنگ روبات‌های فضایی برای تسخیر سیارات + تصاویر

از سوی دیگر خبرگزاری‌ دولتی به نام شین‌هوا گزارشی جامع از روبات‌ فضانوردان این کشور به نام xiaotion منتشر کرده است که این روبات قرمز و طلایی‌ می‌تواند به انجام یک سری از وظایف پیچیده و تخصصی در هنگام فرود در سطح کره ماه و یا در حین پرواز به ایستگاه‌ فضایی بین‌المللی و اقامت در آن بپردازد.

هدف آینده پژوهشگران ساخت روبات‌هایی است که به تنهایی بر سطح دیگر سیارات از جمله ماه و مریخ بتوانند مستقر شوند و بتوانند به انجام کارهای زیر ساختی قبل از رسیدن انسان‌ها به این سیارات از جمله ساخت پناهگاه‌ و کشاورزی بپردازد.

یک روبات می‌تواند ساعت‌های طولانی خارج از سفینه فضایی به فعالیت بپردازد در صورتی که حداکثر مدت و توانایی استقرار فضانوردان انسانی خارج از سفینه فضایی هشت الی 9 ساعت است.

منبع: دیلی میل

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار