اصفهان؛

میدان امام (ره) اصفهان خاموش می شود

مراسم ساعت زمین در میدان امام (ره ) برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،احمد رضا مصور اظهارکرد: مراسم ساعت زمین یک رویداد بین المللی است که هر سال در آخرين شنبه ماه مارس با هدف فرهنگ‌سازی و تحریک اذهان عمومی برای حفاظت از کره زمین و کاهش مصرف سوخت‌های فسيلی برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه اين مراسم از سال 2007 در سيدنی استراليا پایه‌گذاری شده است، تصریح کرد: این مراسم به تدریج مورد استقبال چهره‌های سرشناس و مشهور دنيا و شهرهای بزرگ جهان قرار گرفت و چراغ مکان‌ها و نمادهای شاخص و تاريخی شهرهای بزرگ جهان مانند برج ایفل در پاريس و کاخ باکینگهام در لندن، به صورت همزمان به مدت يک ساعت خاموش می‌شوند.
وی افزود: به عبارتی مراسم ساعت زمين، حرکتی نمادين برای ايجاد جنبشی است که عزم جدی مردم را برای حفاظت از کره زمين می‌طلبد.
معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: امسال جهانشهر اصفهان با مشارکت شهرداری و سازمان‌های مردم نهاد دوستدار محيط‌زيست، برای سال پنجم در 29 اسفند ماه، ساعت 20:30، در ميدان امام (ره)، همزمان با ساير شهرهای بزرگ دنيا به استقبال اين مراسم و نوروز سال 95 می‌رود و در اين مراسم برنامه‌های جانبی با موضوع آموزش و فرهنگ‌سازی کودکان با موضوع بازيافت و محيط‌ زيست و نمايش فيلم‌های زيست‌محيطی ارائه میشود .
مصور با دعوت از همه شهروندان و گروه‌های مردم نهاد زیست محیطی شهر اصفهان برای شرکت در مراسم ساعت زمین اظهار داشت :هدف از برگزاری این مراسم این است که در آستانه نوروز، شهروندان و مديران شهری بار ديگر تعهد خود را به محيط‌ زيست و حفاظت از منابع زيست‌ محيطی شهر اصفهان اعلام نمايند.
وی افزود: امیدواریم در سال 95 با توجه بیشتر نسبت به تغييرات اقليمی کره زمین و کشور و شهر اصفهان، به جایگاهی والاتر دست یابیم
گفتنی است این خاموشی بمدت یک ساعت ادامه دارد . 




انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.