قم؛

جلسه کمیته ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر در استان قم برگزار شد

معاون خدمات شهري و امور اجتماعي شهرداري قم گفت: با توجه به پيش بيني برودت هوا در روزهاي ابتدايي سال جديد، هماهنگي با آموزش و پرورش براي اسكان در ستادها صورت گرفته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ سيدامير سامع در كميته اطلاع رساني ستاد تسهيلات زائرين و خدمات سفر استان قم، با اشاره به روند خدمات رساني نوروزي شهرداري قم اظهار كرد: ۸ ستاد اجرايي به رياست شهرداران در مناطق شكل گرفته كه تمام مسائل مربوط به ستاد تسهيلات سفر توسط شهرداران انجام مي‌شود.

وي اضافه كرد: همچنين ۹ كميته مجموعه مسايل هماهنگي مسئولان شهر و استان را انجام مي‌دهند و بيشتر وظيفه هماهنگي، پشتيباني و بسترسازي و دستورالعمل سازي را بر عهده دارند.

معاون خدمات شهري و امور اجتماعي شهرداري قم با تاكيد بر اينكه شهر آماده ميزباني از مسافرين است گفت: هنوز در برخي موارد عمراني و خدماتي مشكلاتي كمي وجود دارد كه بايد به سرعت برطرف شده و رفاه مسافرين در سفر به قم تامين شود.

وي با بيان اينكه پروژه‌هاي عمراني بلاتكليف در سطح شهر سريعا ساماندهي شود تا مشكلي از نظر زيباسازي و پاكسازي براي شهر وجود نداشته باشد خاطرنشان كرد: شهرداران از طريق پيمانكاران پيگيري لازم را داشته باشند تا مشكلات موجود به سرعت برطرف شود.

سامع با تاكيد بر ضرورت پاكسازي و بهسازي عوارضي‌ها و ورودي‌هاي شهر، گفت: عوارضي‌ها و ورودي‌ها آبروي شهر هستند و در حوزه نظافت و فضاي سبز و زيباسازي بايد اقدامات بيشتري صورت گيرد.

وي با اشاره به روند تامين خدمات مرتبط با اسكان زائرين تصريح كرد: چادرخواب در شهر به عنوان يك مسئله اضطراري براي اسكان بوده و امري غيراستاندارد است، اما با توجه به وجود اين امر در شهر، بايد چادرخوابي ساماندهي و به مرور اصلاح شود.

معاون شهردار قم ضرورت تقويت خدمات مرتبط با محل‌هاي اسكان اضطراري را مورد توجه قرار داد و تصريح كرد: بوستان امام رضا، بوستان علوي و باغ فدك به عنوان كمپ‌هاي اصلي اسكان اضطراري شهر هستند و برخي بوستان‌ها به عنوان پشتيبان اين محل‌ها عمل مي‌كنند.

وي با بيان اينكه اطلاع رساني در خصوص مراكز اسكان اضطراري بسيار ضروري است خاطرنشان كرد: بايد در ورودي شهر و بوستان‌ها اطلاع رساني شود كه مردم به راحتي مسير مرتبط را پيدا كنند و مشكلي در رفت و آمد به اين مكان‌ها نداشته باشند.

سامع تصريح كرد: اگر ما بخواهيم چادرخوابي در مركز شهر و معابر را حذف كنيم بايد اطلاع رساني دقيق درخصوص مراكز اسكان اضطراري را در اولويت قرار دهيم.

وي گفت: اگر مسافرين از مراكز اسكان اضطراري عبور كنند و اطلاع رساني درستي نشود حتما در مركز شهر نصب چادر خواهند داشت و اين امر، مشكلات شهر را دوچندان خواهد كرد.

معاون خدمات شهري و امور اجتماعي شهرداري قم با اشاره به پيش بيني تشديد سرماي هوا در روزهاي ابتدايي سال جديد اظهار كرد: اگر سرماي هوا تشديد شود در كمپ‌ها اسكان نخواهيم داشت و مسافرين به سمت ستادهاي آموزش و پرورش راهنمايي مي‌شوند.

وي اضافه كرد: هماهنگي لازم با آموزش و پرورش در خصوص اسكان اضطراري مسافرين صورت گرفته و در صورت تشديد سرما اين امر انجام خواهد شد.

سامع با تاكيد بر حضور مستمر و به موقع مديران و مسئولان در شيفت‌هاي تعيين شده ستادهاي شهرداري گفت: حضور مديران و مسئولان شهرداري در مناطق و مركز در سه شيفت تا پايان ايام نوروز صورت خواهد گرفت.

وي خاطرنشان كرد: تمام مسايل مرتبط با مناطق شيفت بر عهده مسئولان شيفت ستادها است و بايد مشكلات را به سرعت احصاء و برطرف كند.

معاون شهردار قم اضافه كرد: مناطقي هم كه اسكان اضطراري دارند بايد مسئولي براي چادرخواب زائر تعيين كنند تا اختصاص موارد مربوط به اين امر را پيگيري كنند.

وي با تاكيد بر اينكه حدفاصل پل انقلاب تا پل اميركبير در بلوار زائر نصب چادر ممنوع است افزود: در بوستان‌هاي شهيد آخوندي، بنيادي و رجايي در بخش مجاور خيابان چادرخواب نداريم چرا كه امكانات و ايمني لازم در اين مراكز وجود ندارد و در صورت اجبار در عمق پارك‌ها اجازه نصب چادر داده خواهد شد.

سامع خاطرنشان كرد: بوستان‌هاي سطح شهر نيز كه محل اسكان نيستند از جمله بوستان بنيادي در زمان‌هاي پيك كه تقاضا زياد است اجازه اسكان تنها در عمق پارك داده خواهد شد و از اسكان و نصب چادر در حاشيه معابر و پارك‌ها به شدت جلوگيري خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.