اساس شرکت‌های دانش بنیان تقویت بخش خصوصی است

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم با بیان اینکه اساس شرکت‌های دانش بنیان تقویت بخش خصوصی است، گفت: بافت اقتصادی نباید صرفا مبتنی بر منابع دولتی باشد.

وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص فعال شدن هر چه بیشتر بخش خصوص گفت: بافت اقتصادی کشور ما بافت اقتصادی مبتنی بر منابع دولتی و عمومی است و این نقطه ضعف است باید به سمتی حرکت کنیم که بخش خصوصی در کشور فعال‌تر شود و نظام اقتصادی و مالی ما باید نظامی رقابتی با حضور فعال در دنیای بین الملل، منطقه و ... باشد و بتواند خود را عرضه کند در این صورت بخش خصوصی هم فعال‌تر می‌شود.

وی افزود: علاوه بر این اعتبارات بین المللی هم باعث شده که به طور مثال سرمایه گذار خارجی و بزرگ نباشد و در واقع این عوامل با یکدیگر جمع شدند و باعث شده ما اقتصادی صرفا دولتی را داشته باشیم.

احمدی با اشاره به اقدامات لازم برای رفع مشکلات کارآفرین شدن دانشگاه‌ها بیان کرد: اولین کار ارتباط نظام دانشگاهی با پژوهش است و باید فعالیت‌های تحقیقاتی دانشگاهی به سمتی هدایت شود که درآینده مورد استفاده قرار گیرند مانند کارهایی که در مراکز رشد و پارک های علم و فناوری صورت می‌گیرد و افراد به جای اینکه دنبال شغل باشند خود به اشتغال زایی می پردازند.

وی با بیان اینکه هدف اصلی تمام دانشگاه‌ها حرکت به این سمت است، ادامه داد: این امر به ایجاد فضای لازم، اعتبارات‌، امکانات و تربیت نیرو احتیاج دارد که باید زمینه‌های آن فراهم شود.

احمدی اساس شرکت‌های دانش بنیان را تقویت بخش خصوصی دانست و خاطر نشان کرد: قانون به شرکت‌های دانش بنیان می‌گوید که باید شرکتهایی باشند که بخش خصوصی هستند. در نهایت رکن اصلی قانون حمایت از بخش خصوصی است که امیدواریم همانطور که در سال جاری این روند رشد خوبی داشته است، در سال آینده هم بیش از پیش تقویت گردد.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.