العالم گزارش داد:

تداوم درگیری‌ها در جنوب شرقی ترکیه/ناامنی در آنکارا موج می‌زند

جنوب شرقی ترکیه این روزها صحنه جنگ بین نیروهای پلیس و حزب کارگران کردستان است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تلویزیون العالم، جنوب شرقی ترکیه این روزها صحنه جنگ بین نیروهای پلیس و حزب کارگران کردستان است. همچنین دو نفر که یکی از آنها پلیس، و دیگری فردی مسلح بود در درگیری مسلحانه در مرکز آنکارا کشته شدند.

روزنامه جمهوریت چاپ ترکیه با اعلام این خبر نوشت، فرد مسلح ناشناس، یک غیرنظامی و یک مأمور پلیس را در تیراندازی در میدان دیکمن در مرکز آنکارا کشت. این روزنامه به جزئیات بیشتر  اشاره نکرد.

از طرف دیگر برخی منابع امنیتی ترکیه ای از پیدا شدن یک دستگاه خودروی بمب گذاری شده نزدیک یک ساختمان دولتی در منطقه هانی در دیاربکر در جنوب شرقی ترکیه خبر دادند. منابع امنیتی گفتند، این خودرو حامل 150 کیلوگرم مواد منفجره بود.

روزنامه صباح نیز نوشت، 650 کیلوگرم مواد منفجره در استان تونجلی در شرق ترکیه پیدا شد.

نیروهای امنیتی همچنین 2800 کیلوگرم نیترات آمونیاک پیدا کردند که از آن برای ساخت بمب استفاده می شود. این مقدار نیترات آمونیوم در استان ماردین در شرق کشور پیدا شده است.

وی افزود، شهرهای جنوب شرقی ترکیه این روزها صحنه جنگ بین نیروهای پلیس و حزب کارگران کردستان است.

این منطقه همچنین شاهد اقدامات خشونت آمیز ارتش ترکیه است و مقررات منع آمد و شد به بهانه مبارزه با پ ک ک برقرار شده است. دولت می گوید، آنها در مناطق مسکونی سنگر گرفته‌اند. ستاد مشترک ارتش ترکیه هفته گذشته از پایان عملیات نظامی در منطقه سور از توابع استان دیار بکر خبر داد. این عملیات 3 ماه طول کشید و طی آن دهها نفر کشته شدند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار