دی میستورا: دولت سوریه و معارضان آن مخالف حکومت فدرال هستند

نمایندۀ ویژۀ سازمان ملل در امور سوریه می‌‎گوید فاصلۀ میان دولت سوریه و معارضانش زیاد است، اما هر دو طرف بر سر تمامیت ارضی این کشور توافق دارند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی؛ "استفان دی میستورا،" نمایندۀ ویژۀ سازمان ملل متحد در امور سوریه می‌‎گوید فاصلۀ میان دولت سوریه و معارضانش زیاد است، اما هر دو طرف بر سر تمامیت ارضی سوریه و مخالفت با نظام فدرال در این کشور توافق دارند.

استفان دی میستورا بعد از ظهر پنج شنبه (27 اسفند) در یک نشست خبری ضمن اعلام این خبر گفت شرایط طی روزهای اخیر در سوریه آرام بوده است. 

این در حالی است که نمایندگانی از مناطق کوبانی، عفرین و جزیره روز پنج‌شنبه (27 اسفند) در جریان یک کنفرانس در شهر رمیلان در استان حسکه در شمال شرق سوریه پس از رأی گیری از برقراری نظام فدرال در این مناطق خبر دادند.

اما دولت سوریه تصمیم یک جانبۀ حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (پی.وای.دی) را رد و اعلام کرده است که این اقدام خلاف قانون اساسی و فاقد ارزش سیاسی است.

دور جدید مذاکرات کمک به حل بحران سوریه از روز دوشنبه (24 اسفند) با حضور نماینده ویژۀ سازمان ملل در امور سوریه در ژنوِ سوئیس آغاز شده است.

گروه‌های اصلی کُردِ سوریه تحت فشار ترکیه از شرکت در مذاکرات صلح محروم شده‌اند. ترکیه پی.وای.دی و شاخۀ نظامی آن را که به گروه یگان‌های مدافع خلق کُرد (وای.پی.جی) موسوم است، تروریستی می‌داند.  

دی میستورا روز دوشنبه با نمایندگان دولت سوریه به ریاست بشار الجعفری و روز سه شنبه با هیات معارضان دیدار و گفت و گو کرد.

قرار است این گفت و گوها تا 24 مارس (4 فروردین 1395) در ژنو ادامه یابد.

سوریه از حدود پنج سال پیش عرصۀ درگیری‌های مرگبار است. به گزارش مرکز تحقیقات سیاسی سوریه، درگیری‌ها در این کشور تا کنون حدود 470 هزار کشته و 1 میلیون و 900 هزار زخمی به جا گذاشته است. با این وجود، برخی نهادهای بین المللی از جمله سازمان ملل تعداد کشته‌های جنگ سوریه را بیش از 260 هزار نفر اعلام کرده‌اند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار