دهستانی: نقش جشنواره‌ها را در كشف فیلم‌سازان جوان جدی بگیریم

با گسترش سینما برای نمایش فیلم كوتاه و برگزاری جشنواره‌ها افرادی را كه دغدغه این قالب فیلم سازی را دارند جذب كنیم.

به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری؛ امیرمحمد دهستانی، كارگردان انیمیشن بیان كرد: جشنواره ها نقش بسزایی در پیشرفت نبوغ و استعدادهای فیلم سازان دارند و یكی از موضوعات مهمی كه در ساخت فیلم كوتاه باید به آن توجه كرد پرهیز از اضافه گویی و استتفاده از نشانه های كاربردی است.

وی تاكید كرد: موجزگویی از عوامل تعیین كننده در تأثیرگذاری فیلم كوتاه است و این مهم در مقایسه با ساخت فیلم بلند بسیار ارزشمند است و می توان گفت كه اگر یك فیلم ساز بدون تكیه بر این امر اقدام به ساخت فیلم كوتاه كند، موفق نخواهد شد.

دهستانی همچنین افزود: در این زمینه خلاقیت هم اصل اساسی دیگری در ساخت فیلم كوتاه به شمار می آید و اگر یك فیلم كوتاه با این مباحث همراه باشد می توان گفت كه از تأثیرگذاری روی مخاطب بهره مند است.  كارگردان یك فیلم كوتاه باید توانایی ایجاد جذابیت را در فیلم خود داشته باشد و بتواند پیام و هدف خود را با لذت بخشی به مخاطب منتقل كند. حال این لذت بخشی می‌تواند شگفت زدگی باشد یا زیبایی بصری.

وی گفت: ما در كنار سینمای بلند به سینمای كوتاه هم احتیاج داریم و باید با گسترش سینما برای نمایش فیلم كوتاه و برگزاری جشنواره‌ها افرادی را كه دغدغه این قالب فیلم سازی را دارند جذب كنیم. می توان گفت جشنواره ها نقش بسزایی در پیشرفت نبوغ و استعدادهای فیلم سازان دارند و با توجه به فرصتی كه برای تجربه اندوزی و به اشتراك گذاشتن آثار فیلم سازان فراهم می آورد فضای آموزشی خوبی به حساب می آید.

این فیلم ساز انیمیشن اضافه كرد: جشنواره فیلم 100 كه چند سالی از برگزاری آن می گذرد، توانسته تحولی را در دنیای فیلم سازی و به خصوص مطرح كردن فیلم سازان جوانی داشته باشد كه سعی دارند با هزینه های كمتری به ساخت  فیلم بپردازند و می توان با تدبیری كه توسط مسئولان این جشنواره و حوزه هنری صورت می گیرد با ایجاد بخش هایی، شرایط را برای حضور كارگردانان حرفه ای و عوامل حرفه ای سینمای داستانی كشور در  این جشنواره ها فراهم آورد تا این جشنواره شكل حرفه‌ای تری به خود بگیرد.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار