لازمه تحقق رشد اقتصادی در راستای ثبات کسب و کار

یک کارشناس اقتصادی گفت: رشد اقتصادی زمانی اتفاق می افتد که شرایط کسب و کار ثبات داشته باشد و این امر به عوامل متعددی وابسته است.

سید محمد عباس نیا کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: رشد اقتصادی تحت تاثیر عوامل متعددی است که رعایت کردن آنها می تواند باعث بهبود رشد اقتصادی شود و یا این که روند نزولی نرخ رشد اقتصادی را در پی داشته باشد.

وی با اشاره به این که رشد اقتصادی زمانی اتفاق می افتد که شرایط ثبات کسب و کار برقرار باشد، گفت: برای این که کسب و کار کشور از ثبات بیشتری برخوردار باشد عوامل متعددی در آن تاثیر گذارند که یک بخش آن قانون گذاری است.

عباس نیا در خصوص بحث قانون گذاری گفت: اگر قانون گذاری دقیقی داشته باشیم و نکات ضعف و آسیب به درستی شناخته شوند و همچنین تنظیم دستور العمل ها متناسب با شرایط کشور یکی از الزامات ثبات کسب و کار است.

این کارشناس اقتصادی معتقد است ساختار تامین مالی کشور نیز در این زمینه تاثیر گذار است و اظهار داشت: ساختار تامین مالی کشور اگر به درستی اصلاح شود و در عین ایجاد پیوند بین سه مثلث بورس، بانک و بیمه و تامین مالی با توجه به الگوهای اقتصاد مقاومتی ثباتی ایجاد خواهد شد تا تامین مالی کسب و کار حل شود.

عباس نیا با اشاره به این که نرخ تورم نیز در رشد اقتصادی تاثیر گذار است، عنوان کرد: دولت باید در تصمیم گیری آن در نهایت وسواس را نسبت به پایه پولی داشته باشد مخصوصا در زمان حال، چرا که توسعه  روابط خارجی در زمینه اقتصادی افزایش یافته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار