اقتصاد درهفته ای که گذشت؛

نیمی از درآمد ملی صرف سرمایه گذاری در اقتصاد مقاومتی شود/ اولویت های اقتصاد در سال 95

حداقل 50 درصد درآمد ملی باید صرف سرمایه‌گذاری در اقتصاد مقاومتی شود و در صورت تحقق این امر ظرف دو الی سه دهه آینده ایران به عنوان کشور تراز اول منطقه خواهد بود

گزارش هفتگی///نیمی از درآمد ملی صرف سرمایه گذاری در اقتصاد مقاومتی شود/ در بر ابر واگذاری ها ایستادمبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اختصاص نیمی از درآمدملی به اقتصاد مقاومتی از مهم ترین رویدادهای اقتصاد در هفته گذشته است؛


دبیر کل کنگره جنبش ملی اقتصاد مقاومتی گفت: رسیدن به سند چشم انداز 1404 از اهداف کشور برای نشان دادن اقتصاد مقاومتی است.

شمخانی گفت: عمده ترین سیاست تشویقی برای تحقق اقتصاد مقاومتی این است که همه مسئولان، اقتصاد مقاومتی را در صدر و سرلوحه کارهای خود قرار دهند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت:بایدخانواده های ثروتمند حذف شوند و دولت در این مساله کند عمل می کند بنابراین به این ترتیب ممکن است تا 50 سال مبتلا به پرداخت یارانه باشیم.

عمده ترین سیاست تشویقی برای تحقق اقتصاد مقاومتی این است که همه مسئولان، آن را در صدر و سرلوحه کارهای خود قرار دهند.

وزیر امور اقتصاد و دارایی تصریح کرد: به صورت تمام قد در مقابل برخی واگذاری ها ایستاده ام و ترجیح می دهم وزیر نباشم تا اینکه برخی شرکت ها به صورت رددیون و تهاتر واگذار کنم.

معاون نظارت راهبردی گفت: برخی از پروژه‌ها به دلیل کمبود منابع مالی قابل تحقق نیست چرا که اکنون حدود 400 هزار میلیارد تومان پروژه‌های ناتمام دولتی در کشور وجود دارد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی ضمن تبیین وضعیت اقتصادی کشور مهمترین اولویت های سال آینده را بهبود محیط کسب و کار و جذب سرمایه خارجی به منظور دستیابی به رشد اقتصادی هشت درصدی برشمرد.

مرکز آمار ایران از افزایش ۱.۲ درصدی نرخ تورم تولیدکننده بخش خدمات در فصل پاییز امسال نسبت به فصل قبل و افزایش ۴.۸ درصدی نسبت به سال قبل خبر داد.

بر اساس گزارش سازمان هدفمندی یارانه آخرین یارانه سال 94 ساعت 24 روز پنجشنبه واریز می شود.



انتهای پیام/







اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار