همدان؛

موزه تاریخ طبیعی همدان میزبان گردشگران نوروزی

موزه تاریخ طبیعی دانشکده کشاورزی بوعلی سینا همدان مجموعه ای کم نظیر از نمونه انواع گونه های حیوانی و طبیعی اقلیم ایران و اقصی نقاط کره خاکی است، این موزه در ایام نوروز پذیرای میهمانان از سراسر کشور است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ در لا به لای این مجموعه اعجاب انگیز که هم اینک به عنوان یکی از گرانبها ترین سرمایه های ملی و بستری برای مطالعات دانش پژوهان و اهل تحقیق شناخته شده است، هزاران نمونه زنده  سنگ واره و همچنین گونه های پستاندار، پرندگان ، خزندگان و حشرات نگهداری میشود.


بیش از 500 نمونه پرنده،  140نمونه از پستانداران متعلق به دوره های کهن تا عصر حاضر مختص اقلیم ایران که نسل بسیاری از آنان تاکنون منقرض شده یا در حال انقراض است را می توان در موزه تماشا یا مطالعه کرد.

این موزه هم اینک در چند تالار مجهز و آراسته به وسعت 2000متر مربع به چند فضای مناسب برای مطالعه ، سالن سخنرانی و کتابخانه تخصصی در دانشگاه کشاورزی دانشگاه بوعلی سینا تجهیز شده است.

گونه های مختلف در این موزه در سالنهای مختلفی دسته بندی شده است، نگاره های سنگی کشف شده از مناطق مختلف وادوار مختلف زمین شناسی ایران و همچنین صحنه سازی طبیعت وحش به گونه ای زیبا از جاذبه های موزه تاریخ طبیعی است.

در سالن آبزیان در بخش آکواریم انواع ماهیان زینتی آب شیرین مناطق گرمسیری وجود دارد بخش دیگر آن شامل آبزیان فیکسه شده و از نمونه های کمیاب و نفیسی است.

این موزه به همت استاد جعفر محمد علیزاده احداث شده و تمام نمونه ها با همت ایشان و دانشجویان علاقه مند جمع آوری شده و هم اکنون در دانشکده کشاورزی بوعلی سینا در انتهای چهار باغ آزادگان در شهر همدان در مساحت تقریبی 2000متر مربع واقع شده است.

از موزه تاریخ طبیعی همدان روزانه حدود 300 نفر از دوستاران طبیعت و اهل تحقیق وپژوهشگران از سراسر ایران دیدن می کنند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.