دیدار مسجد جامعی با علمای قم

همزمان با فرارسیدن ایام شهادت حضرت زهرا(س)، عضو شورای اسلامی شهر تهران همراه با اهالی فرهنگ، هنر و مطبوعات، با حضور در شهر قم، به دیدار مراجع و علمای این شهر رفت.

به گزارش گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  احمد مسجد جامعی در ابتدای سفر خود به این شهر، ابتدا به دیدار آیت الله سیدجواد شهرستانی داماد آیت الله سید علی سیستانی رفت. در این بازدید مستندی از سفر به کربلا برای حاضران نمایش داده شد و پس از آن چند تن از شاعران اهل بیت، در مدح دختر پیامبر، اشعاری را برای حاضران قرائت کردند.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران، سپس به دیدار آیت‌الله شبیری زنجانی رفت. او در این دیدار اظهار کرد: توفیقی است که همه ساله همزمان با ایام فاطمیه، در محضر شما باشیم و دوستان شاعر ما آثار خود را ارائه کرده و از محضر شما بهره می‌برند.

مسجد جامعی ادامه داد: جمعی از شاعران، نویسندگان اصحاب مطبوعات و عکاسان، از سال‌ها پیش در تکریم و بزرگداشت این ایام، مشارکت می‌کنند و مقدمه آن نیز حضور در شهر قم و دیدار با علما است.

در این دیدار آیت‌الله العظمی شبیری زنجانی نیز، در سخنانی، بیان کرد: در یکی از کتاب های تاریخی دیدم که زمان شاه طهماسب، شاه را مدح کردند. شاه طهماسب رو به شاعر گفت که ما لایق این مدایح نیستیم. باید برای ائمه اشعار سروده شود. حتی به آن شاعر صله نداد.

این مرجع شیعه، ادامه داد: این مسئله در شهر پیچید که نظر شاه اینگونه است و شعرا شروع به مدح اهل بیت کردند. 

او افزود: شاه طهماسب در بین شاهان صفوی از امتیازات ویژه ای از لحاظ دینی، برخوردار است و خیلی مقید بود. بیرون مقبره شیخ صفی سنگی زده شده است که حکمی از ناحیه شاه طهماسب در سال 944 قمری، زده شده است. در این سنگ نوشته شده است که دستور داده شده است به دستور شاه در دارالارشاد اردبیل و اطراف آن منکرات جلوگیری شود که شرح آن در نوشته موجود است.

آیت‌الله العظمی شبیری زنجانی همچنین تاریخچه‌ای را درباره شهر قم و سادات آن گفت که برای بسیاری از حاضران، تازگی داشت.

در ادامه این دیدار سهیل محمودی و سید حمیدرضا برقعی، اشعاری را در مصیبت حضرت زهرا (س) قرائت کردند.

احمد مسجد جامعی سپس به همراه اهالی فرهنگ، هنر و مطبوعات، پس از حضور در مجلس روضه آیت‌الله العظمی وحید خراسانی به بیت این عالم شیعه رفت و گزارشی از عملکرد تهران، در ایام شهادت حضرت زهرا (س)، ارائه کرد.

آیت‌الله العظمی وحید خراسانی نیز از زحمات و تلاش‌های عضو شورای اسلامی شهر تهران، در تکریم این ایام در شهر تهران، تشکر و قدردانی کرد.

مسجد جامعی که به همراهی تنی چند از هنرمندان و اعضای تهرانگردی در قم حاضر شده بود، پس از این دیدار به موسسه معارف اسلامی امام رضا (ع) رفتند و پس از اقامه نماز و دیدار با حجت الاسلام والمسلمین عبداللهیان، به دیدار آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی، از مراجع شیعه، رفتند و ایام فاطمیه را به این عالم بزرگ شیعه، تسلیت گفتند.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار