مدیرعامل سازمان پایانه‌های شهرداری تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

حدود سه میلیون سفر در ایام نوروز 95 پیش بینی شده است

مدیرعامل سازمان پایانه‌ها و پارکسوارهای شهرداری تهران گفت:مسافران نوروزی برای خرید بلیت، هرگز به افراد متفرقه اعتماد نکنند.

حدود سه میلیون سفر در ایام نوروز 95 پیش بینی شده استسید حسین حسینی‌نژاد مدیر عامل سازمان پایانه ها و پارک سوارها شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی با شگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه پایانه‌های مسافری چهارگانه تهران از اوایل اسفندماه با اجرای برنامه‌های گوناگون و آمادگی بیش از پیش، اجرای طرح استقبال از بهار را آغازکرده‌اند، اظهار داشت: حدود سه میلیون سفر در ایام نوروز 95 پیش بینی شده که ما برای افزایش ضریب امنیت و ایمنی مسافران، همچنین رفع نواقص و مشکلات اجرایی طرح در سال‌های گذشته برنامه‌ریزی کرده و هماهنگی‌های لازم را با سازمان‌ها، ارگان‌ها و دستگاه‌های مربوطه ازجمله اداره کل حمل و نقل، پلیس راهور، نیروی انتظامی، تعزیرات، بهداشت مناطق، اورژانس، شرکت‌ها و تعاونی‌های مسافربری و... انجام داده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته شمار مسافران ورودی و خروجی پایانه‌های مسافربری غرب، جنوب، شرق و بیهقی تهران به رقم 34میلیون و 543هزار و 790نفر رسید، افزود: این تعداد مسافر با استفاده از 2میلیون و 316هزار و 726دستگاه خودرو مسافربری به نقاط مختلف کشور سفر کردند.

حسینی نژاد عنوان کرد: رانندگان اتوبوس‌های بین‌شهری در 11 ماه گذشته، بیش از 85هزار و 978 بار برای استراحت و رفع خستگی، به خوابگاه رانندگان در  پایانه‌های چهارگانه تهران مراجعه کرده و از خدمات رایگان آن استفاده کرده‌اند. همچنین 5هزار و 957 نفر از مادران مسافر نیز با مراجعه به اتاق مادر و کودک، به نوزادان خود رسیدگی کرده و از مشاوره‌های رایگان و هدایای این اتاق بهره‌مند شده‌اند.

مدیرعامل سازمان پایانه‌ها و پارکسوارهای شهرداری تهران با اشاره به اینکه انجام تبلیغات محیطی، عملیات بازسازی، نوسازی و گسترش فضای سبز همراه با پاکیزگی مناسب‌تر محیط پایانه ازجمله اقدامات مشترکی است که در پایانه‌های مسافری غرب، شرق، جنوب و بیهقی تهران آغازشده است، تصریح کرد: ترمیم آسفالت و لکه‌گیری مسیر‌ها، افزایش میزان روشنایی فضای باز، رنگ آمیزی جداول و خط کشی گذرگاه‌ها و کاشت گل و گیاه فصلی نیز در همین راستا انجام گرفته است.

وی با تأکید بر خانه تکانی و نظافت ویژه پایانه‌ها و ایجاد فضای شاداب و پاکیزه برای مسافران نوروزی در اسفندماه امسال، از افتتاح سرویس‌های بهداشتی جدید در پایانه غرب خبر داد و گفت: درحال حاضر، نظافت سکوهای سوار و پیاده شدن مسافر، مساجد و نمازخانه‌ها، محوطه پارکینگ‌ها، غرفه‌ها، سالن انتظار و سرویس‌های بهداشتی، تخلیه سپتیک‌ها، لایروبی انهار، شست وشوی نیمکت‌ها، سطل‌های زباله و پل‌های موجود انجام شده است.

مدیرعامل سازمان پایانه‌ها افزود: آذین‌بندی و چینش سفره هفت‌سین متناسب با ایام نوروز، چراغانی و نصب پرچم، پخش پیام‌های ملی مذهبی و انجام فعالیت‌های فرهنگی را ازجمله اقداماتی خواند که نوروز امسال نیز در پایانه‌های تهران انجام شده است.

وی گفت: تجهیز مساجد پایانه‌ها، احداث غرفه تبلیغات فرهنگی در پایانه جنوب، اجرای طرح نسیم بهشت، برپایی ایستگاه‌های سلامت و اطلاع‌رسانی، ارائه خدمات رایگان پزشکی و بهداشتی و توزیع هدایا در اتاق مادر و کودک، اجرای مراسم سنتی عمونوروز و حاجی‌فیروز، از دیگر فعالیت‌هایی است که برای ایجاد فضایی شاد و لحظات خاطره‌انگیز برای شهروندان مسافر پیش بینی شده است.

حسینی نژاد در پایان با اشاره به درنظرگرفتن تمهیدات لازم برای شرایط اضطراری احتمالی در پایانه‌ها، گفت: ضمن برگزاری جلسات با مناطق شهرداری همجوار و مراکز مدیریت بحران، با درنظرگرفتن تجربه سال‌های پیش و لغو شدن حرکت اتوبوس‌های بین شهری بر اثر بارش برف و باران و برودت شدید هوا، امسال برای اسکان اضطراری، گرمایش و خوراک مسافران شامل جیره خشک، پتو و... پیش‌بینی‌های لازم را انجام داده‌ایم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار