رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کهگیلویه و بویراحمد:

زیرساخت های حمل و نقل عمومی در استان ضعیف است

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کهگیلویه و بویراحمد گفت: زیرساخت های حمل و نقل عمومی در شهرهای استان ضعیف است و بهبود این زیرساخت ها برای رفع مشکلات ترفیکی ضرورت دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،اسماعیل خوشوقت،  افزود: یکی از مهمترین مشکلات ترافیکی استان استقبال نکردن مردم از وسایل نقلیه عمومی مانند اتوبوس ها و نبود زیرساخت ها در این زمینه است.
وی اظهار کرد: در حالی که باید بخش اصلی بار ترافیکی شهر یاسوج بر عهده وسایل نقلیه عمومی باشد اما مردم استقبال کمی از این خودروها می کنند.
خوشوقت یکی دیگر از مشکلات ترافیکی استان راعابران پیاده عنوان کرد و گفت: عابران پیاده به دلیل نبودن پل های عابر، زیرگذرها و روگذرها به سختی می توانند از خیابان ها عبور کنند و به همین دلیل همواره تعدای از مردم به دلیل تصادفات درون شهری جان خود را از دست می دهند.
وی بیان کرد: یکی دیگر از مشکلات ترافیکی شهرهای استان شمار زیاد وسایل نقلیه شخصی است که هر روز نیز بیشتر می شود.
خوشوقت با اشاره به اینکه خیابان های شهر یاسوج ظرفیت این تعداد خودرو را ندارد خواستار فرهگسازی در زمینه چگونگی استفاده از خودروهای شخصی شد.
وی گفت: نبود پارکینگ عمومی نیز نقش زیادی در وضعیت ترافیکی استان دارد که بویژه در مرکز استان مشکل ساز شده است.
خوشوقت گفت: برخی از خانه ها و حتی ساختمان های اداری دولتی پارکینگ ندارند که این مساله مدیریت ترافیک استان را پیچیده کرده است.
وی یکی دیگر از مشکلات ترافیکی استان را نبودن ایستگاه های متمرکز حومه شهر یاسوج و درون شهری عنوان کرد و خواستار ساماندهی این ایستگاه ها شد.
خوشوقت خواستار تصویب و اجرای برنامه های بلند مدت برای ساماندهی ترافیکی شهرهای استان شد و گفت: برنامه های مقطعی و کوتاه مدت، تنها مشکل را به تاخیر می اندازد.
وی افزود:گسترش تجهیزات الکترونیکی کنترل ترافیک و مرکز مانیتورینگ ترافیک و اختصاص اعتبار به آن می تواند وضعیت مدیریت ترافیک را بهبود بخشد.
انتهای پیام /ف
برچسب ها: زیرساخت ، حمل و نقل ، تصادف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.