امیری در نشست استانداران سراسر کشور:

صرفه جویی 70 میلیاردی با اتمام انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه تهران

سخنگوی وزارت کشور گفت: با تعیین تکلیف 30 کرسی نمایندگی تهران در مجلس، 70 میلیارد تومان در هزینه‌های انتخابات صرفه جویی شد.

صرفه جویی 70 میلیاردی با اتمام انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه تهران
به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حسینعلی امیری قائم مقام وزیر کشور در نشست استانداران سراسر کشور که صبح امروز شنبه ( 22 اسفند ماه) که در محل وزارت کشور برگزار شد،با اشاره به برگزاری دو انتخابات مهم اخیر در کشور اظهار داشت: اعضای ستاد انتخابات کشور استانداران، فرمانداران کار مهم و دقیق و طاقت فرسای انتخابات را آبرومندانه به نتیجه رساندند و اعتبار بیشتری را برای دولت تدبیر و امید ایجاد کردند.

سخنگوی وزارت کشور افزود: آنچه که در سالهای گذشته در کشور گذشت همگی فضایی را در ایران ایجاد کرد که روح حاکم بر جامعه ایران به طرف همگرایی بین جناح‌های سیاسی پیش برود و گرایش به تفکر و اعتدال بیشتر شود.

دکتر روحانی با پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 توانست گفتمان اعتدال را در جامعه قالب کند و کشور را به سوی امید و آرامش ببرد.

وی خاطر نشان کرد: برجام هم یکی از وعده‌هایی بود که رئیس جمهور در ایام انتخابات ریاست جمهوری مطرح کرده بود و با تلاش ایشان و تیم مذاکره کننده و همچنین رهنمودهای مقام معظم رهبری توانست آن را به نتیجه و سامان برساند.

امیری بیان داشت: در دنیا کشوری را سراغ نداریم که بدون جنگ و پرداخت هزینه از فصل هفت منشور سازمان ملل خارج شود، اگر این موضوع را در نظر بگیریم رئیس جمهور بزرگترین خدمت را به کشور و ملت شریف ما داشته‌اند.

سخنگوی وزارت کشور ادامه داد:‌ مردم، احزاب، گروه‌های سیاسی، شخصیت‌ها همه به مدد این امید دمیده شده در صحنه‌های سیاسی به شکل جدی حضور پیدا کردند و خود را برای برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان آماده کردند.

وی بیان داشت: انتخابات در یک فضای پرشور و نشاط با آرامش و متانت و قانون برگزار شد و 34 میلیون نفر در این انتخابات شرکت کردند که نسبت به دوره قبل ما شاهد افزایش حدود 4 میلیون نفر در انتخابات بودیم.

سخنگوی وزارت کشور میزان مشارکت مردم در انتخابات را 62 درصد اعلام کرد و اظهار داشت: 221 کرسی در مرحله اول برای مجلس شورای اسلامی تعیین تکلیف شدند و سرنوشت 69 کرسی باقیمانده به مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی کشیده شد.

سخنگوی وزارت کشور ادامه داد: روزهای 27 فروردین و 10 اردیبهشت سال 95 روزهای پیشنهادی وزارت کشور برای برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی است که به شورای نگهبان اعلام شده است.

امیری با بیان اینکه برای نخستین بار 30 کرسی تهران در مرحله اول انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی تعیین تکلیف شد و 70 میلیارد تومان هزینه‌های انتخاباتی کاهش یافت خاطر نشان کرد: بعد از اعلام نتایج شرایط بسیار خوبی در کشور فراهم شد که همگی را باید مدیون فرمایشات مقام معظم رهبری در فراخوان به حضور مردم در انتخابات بدانیم.

وی ادامه داد: نقش دکتر روحانی هم به عنوان رئیس جمهور در ایجاد اتحاد و حضور گروه‌های سیاسی و تأکید بر قانون بسیار پراهمیت است.

سخنگوی وزارت کشور با بیان اینکه یکی از دلایل برگزاری خوب انتخابات را باید نقش پررنگ رئیس جمهور بدانیم اظهار داشت: وزیر کشور نیز در برگزاری این انتخابات کاملا فراجناحی برخورد کردند و همواره وزارت کشور استانداران، فرمانداران و همه مسئولین را به ضرورت بی‌طرفی ترغیب کردند.

امیری با بیان اینکه صراحت لهجه وزیر کشور از دیگر عوامل برگزاری موفقیت آمیز انتخابات بود گفت: ایشان از برنامه‌های دولت، حقوق مجریان، شهروندان، کاندیداها همواره با تمام صراحت لهجه دفاع کردند.

وی با بیان اینکه از 86 عضو خبرگان در دوره چهارم 2 نفر از آنها (آیت‌الله خزعلی و طبسی) در گذشته‌اند ادامه داد: مجلس خبرگان نزدیک به 20 درصد از اعضای خود را در این دوره از دست داده و 24 نفر از نمایندگان خبرگان بالای 80 سال سن دارند.

سخنگوی وزارت کشور اضافه کرد: 24 نفر دیگر هم در دهه 70 تا 80 عمر خود هستند و مابقی هم کمتر از 70 سال که این موضوع موجب شد یک خیزی از سوی روحانیون جوان برای ثبت نام در مجلس خبرگان برداشته شود.

وی یادآور شد: در بحث خبرگان رهبری تغییر نسلی رأی دهنده‌ها را شاهد بودیم. اگر این انتخابات را واکاوی کنیم به قدرت نخبگان و توان همکاری طیف‌های همسو پی خواهیم برد.

سخنگوی وزارت کشور یکی دیگر از ویژه‌های این دوره از انتخابات را لیستی رای دادن و فهرست محور بودن آن دانست و افزود: آرامش حاکم در کلیه مراحل در سطح کشور هم از برگ‌های برنده این انتخابات محسوب می‌شود.

امیری خاطر نشان کرد: ما در این دوره از انتخابات شاهد تندروی که به زیان منافع ملی باشد نبودیم و احزاب سیاسی به عنوان رقیب با یکدیگر برخورد کردند نه مخالف.

سخنگوی وزارت کشور تأکید کرد: به نظر می‌رسد رقابت‌های سیاسی در حوزه نمایندگی بعد از این به طرف گفتمان حزبی پیش برود تا توجه به شخصیت‌ها.

وی یادآور شد: کلیت مجلس آینده به نظر می رسد که در جهت بهبود شاخص اجتماعی کشور، منافع ملی، دور شدن از دعواها و درگیری‌ها، حمایت از برجام و گرایش به امور اقتصادی مردم باشد.

انتهای پیام/

 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار