نهاوندیان ضمن بازدید از مرکز اسلامی انگليس و دیدار با علماء شيعه مقيم لندن:

پرچم دار مبارزه با خشونت وافراطی گری باشيم و هوشمندانه با اقدامات تفرقه افکنانه مبارزه کنیم

رییس دفتر رییس جمهور گفت: پرچم دار مبارزه با خشونت وافراطی گری باشيم و هوشمندانه با اقدامات تفرقه افکنانه مبارزه کنیم.

پرچم دار مبارزه با خشونت وافراطی گری باشيم و هوشمندانه با اقدامات تفرقه افکنانه مبارزه کنیمبه گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، "محمد نهاوندیان" که به منظور شرکت در اجلاس اقتصاد ایران در لندن به سر می برد، ضمن بازدید از مرکز اسلامی انگليس، در جلسه ای با حضور علمای شيعه مقيم لندن گفت: عالمان دنيا دیده و نمایندگان دینی که امروز منادیان اسلام و شيعه و مکتب اهل بيت(ع) در غربت غرب هستند، وظيفه و رسالت سنگينی به عهده دارند.
 
رییس دفتر رییس جمهور افزود: عالمان دینی به عنوان حافظ انسجام شیعیان و تقویت معارف دینی در میان آنان، برای معرفی دقيق و صحيح مکتب تشيع به عنوان نماد رحمت و مکتب رهایی بخش اهل بيت عليهم السلام که مخالف هرگونه تشتت و تفرقه ميان مسلمانان ، وظیفه خطیری برعهده دارند.
 
علمای حاضر در جلسه نيز با ابراز خرسندی از این دیدار، وضعيت مسلمانان در اروپا و بویژه انگلستان و تاثير عملکرد غلط برخی کشورهای اسلامی را در ایجاد تصویر غلط در ميان مردم اروپا و در عين حال اختلاف در ميان جامعه مسلمانان اروپا، تشریح کردند.
 
در این دیدار برخی از علمای حاضر در جلسه با ابراز خشنودی از تاثير تعاملات جدید ایران با دنيا در ایجاد تصویری متفاوت از شيعيان و ایرانی ها نسبت به تکفيری هایی که امروز به نام مسلمان شناخته می شوند، از توافق هسته ای و برجام به عنوان یک دستاورد بزرگ که نه تنها تاثيری سياسی که تاثير بسزایی در ایجاد ارتباط با مسلمانان داشته است نام بردند.
 
حجت الاسلام والمسلمين  شمالی، در این دیدار با ابراز خرسندی از حضور ریيس دفتر ریيس جمهوری در مرکز اسلامی لندن ، از تلاشهای دولت برای حل معضلات کشور بخصوص حل مشکلات ایرانيان خارج از کشور تقدیر کرد.
 
شمالی در ادامه برنامه های مرکز اسلامی لندن و نحوه ارتباط و تعامل با ایرانيان و شيعيان سایر کشورها را برای ریيس دفتر ریيس جمهوری تشریح کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار