کرمانشاه؛

مسیر بیستون - طاق بستان می تواند به یک منطقه گردشگری بی بدیل تبدیل شود

استاندار کرمانشاه در مراسم هفته درختکاری گفت: با احیای مسیر گردشگری بیستون - طاق بستان می توانیم یک منطقه بی بدیل گردشگری را در استان کرمانشاه ایجاد کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ دکتر اسدالله رازانی با حضور در مراسم درختکاری که در محوطه لشکر 29 سپاه نبی اکرم (ص) برگزار شد اظهار کرد: درختکاری و توسعه باغات از اهمیت زیست محیطی و اقتصادی بسیاری برخورداراست و در دین مبین اسلام نیز امر درختکاری به غایت توصیه و ستوده شده است و این از جمله کارهایی است که باید در استان با جدیت دنبال شود.

وی در ادامه با اشاره به ویژگی های برجسته مسیر گردشگری بیستون - طاق بستان، افزود: هیچ نقطه ای در کشور سراغ نداریم که در ورودی یک شهر بزرگ که مرکز استان هم باشد این سطح از آثار ممتاز و برجسته از تمدن هخامنشی و دوران ساسانی وجود داشته باشد ؛ که خوشبختانه بخش وسیعی از این مسیر هنوز دست نخورده باقی مانده و ساخت و سازی در آن صورت نگرفته است و می تواند به یک مسیر گردشگری ممتاز تبدیل شود.
رازانی یکی از چالشهای مهم کشاورزی استان را کم بودن مقدار باغات دانست و افزود: کرمانشاه دارای هوای خوب، بارندگی مناسب، زمین و نیروی انسانی خیلی خوب است اما در بخش کشاورزی آن استفاده لازم از این استعدادها نمی شود ، و در مقایسه با سایر استان های کشور فقیر و ضعیف است زیرا میزان باغات استان کم است. بعضی از استان های کشور این میزان بارندگی و آب وهوای مناسب را ندارند اما بالغ بر 50 درصد از زمین هایشان را باغ تشکیل می دهد.

استاندار کرمانشاه در ادامه با تجلیل از تلاش های مجموعه سپاه پاسداران در زمینه باغداری افزود: توسعه باغداری از اولویت های استان است و باید حجم باغات استان را افزایش دهیم که در این زمینه سپاه استان یکی از مجموعه باغی کاملا مدرن به مساحت 150 هکتار در ورمنجه ایجاد کرده است.

در ادامه این جلسه هماهنگی های لازم برای ایجاد 200 هکتار دیگر در همان نقطه انجام گرفت که در صورت تأمین آب مورد نیاز اجرای آن آغاز می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.