المیادین: گروه های مسلح آتش بس را در حلب نقض کردند

شبکه المیادین از نقض آتش بس در حلب از سوی گروه های مسلح مخالف سوریه خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ خبرنگار شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: نمی توان گفت آتش بس کاملی در حلب برقرار است به ویژه آنکه گروه های مسلح مثل جبهه النصره در جبهه های نبرد در شهر حلب حضور دارند.

درگیری ها در برخی از مناطق نشان داده است که گروه های مسلح قادر نیستند به تعهد خود در حفظ امنیت این مناطق و دور نگاه داشتن آن از درگیری ها عمل کنند. دیشب شمار زیادی از گروه های مسلح به منطقه تل العیس حمله کردند.

در حال حاضر ارتش سوریه در آماده باش کامل برای مقابله با حملات گروه های مسلح قرار داد تا به هر گونه نقض آتش بسی در حومه جنوبی حلب و حومه شمالی ادلب پاسخ دهد. این مناطق در واقع امارت گروه جبهه النصره در شمال سوریه محسوب می شود.

با توجه به سیطره گروه جبهه النصره بر فرودگاه تفتناز که تنها هفت کیلومتر با منطقه تل العیس فاصله دارد، پیش بینی می شود این گروه حملات جدیدی به مواضع ارتش سوریه در این منطقه داشته باشد.

گزارش های مختلف در شهر معره النعمان در حومه ادلب به این مسئله اشاره دارد که گروه های مسلح به دنبال بسیج گسترده نیروها برای حمله به منطقه تل العیس هستند چرا که این منطقه از اهمیت راهبردی ویژه ای برخوردار است.

همان طور که روشن است گروه های مسلح به تعهد خود برای حفظ آتش بس عمل نکردند و در ساعات اولیه آن مناطق مختلف شهر حلب را با شلیک گلوله های خمپاره و موشک هدف قرار دادند که در پی آن شماری از شهروندان سوری به شهادت رسیدند. این وضع نشان می دهد گروه های مسلح در چند روز گذشته آتش بس را نقض کردند.

به نظر می رسد گروه جبهه النصره می خواهد این آتش بس را به شکست بکشاند و از این آتش بس احساس خطر می کند چرا که مواضع جبهه النصره در تیررس ارتش سوریه قرار دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار