تاسیس پالایشگاه خون در کشور

مدیر عامل شرکت پالایش و پژوهش خون از راه اندازی پالایشگاه خون در ۲ سال آینده خبر داد.

  به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، بردیا فرزام فر  با اشاره به اینکه پالایشگاه خون بر اساس برنامه زمان بندی شده در سال ۹۶ و یا ابتدای سال ۹۷ قابل بهره برداری خواهد بود، گفت: پیشرفت‌های فیزیکی پالایشگاه خون خوب است. ما فضای داخلی و نماهای آن را درست کرده‌ایم و کارهای این بخش‌ها انجام شده است.

وی عنوان کرد: پالایشگاه دو قسمت دارد که یکی فضاهای داخلی است و یکی فضای مربوط به دستگاه‌ها. در حال حاضر سفارش دستگاه‌ها و سازنده‌های کلین روم‌ها (اتاق‌های تمیز) نهایی شده‌اند و اطلاعات را به هیات مدیره داده‌ایم که امیدواریم برای سال پیش رو قرارداد ببندیم.

فرزام فر با اشاره به اینکه فضاهای کلین روم تحت نظر تولید کنندگان داخلی و با نظارت شرکت‌های ایتالیایی ساخته می‌شود، اظهار داشت: دستگاههای ما از آلمان و ایتالیا و سوسیس سفارش گرفته می‌شود که از جمله شرکت بیوتست و فارماپلن از جمله این شرکت‌ها هستند.

وی احداث این پالایشگاه را دارای توجیه اقتصادی دانست که صرفه جویی بسیاری برای کشور به دنبال خواهد داشت. به گفته این مقام مسئول، ظرفیت تولید پالایشگاه ۱۵۰ هزار لیتر پلاسما در سال است که آلبومین را به طور کامل تولید می‌کند و ایمونو گلوبین و فاکتورهای ۸ و ۹ نیز در محصولات این پالایشگاه خواهد بود.

پالایشگاه فرآورده‌های خونی بیش از ۱۲ سال است که افتتاح نشده و هم اکنون به صورت غیر فعال وجود دارد. به علت ابتلای بیماران هموفیلی به ایدز و شکایت کانون بیماران هموفیلی به دلیل انتقال خون های آلوده، توسعه این پالایشگاه تا چندین سال متوقف شد. بعد‌ها مشخص شد این بیماری مربوط به خون‌های اهدایی ایران نبوده و خون های آلوده از فرانسه وارد شده است.

منبع: سلامت آنلاین
انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار