ضرورت تدوین قانون جدید برای حفظ منابع طبیعی

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به لزوم مشارکت عمومی برای صیانت از منابع طبیعی گفت: تدوین قانون جدید برای حفظ منابع طبیعی را ضروری است

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،الماس گشتاسبی سه شنبه در نشست کانون وکلای دادگستری در حوزه منابع طبیعی افزود: برخورد با متخلفان و متصرفان مانبع طبیعی نیازمند بروز رسانی قوانین است.
وی بیان کرد: قدیمی بودن قوانین عاملی برای تکرار تخلف ها از سوی افراد سودجو است.
گشتاسبی اظهار کرد:پیشینه ی برخی از این قوانیین به چند دهه قبل برمی گردد که نمی تواند عاملی مطمئن برای بازدارندگی تخلف ها باشد .
وی بروز رسانی قوانین مرتبط با منابع طبیعی را یک ضرورت قضایی و مهمترین عامل در پشیگیری از تکرار تخلف ها عنوان کرد.
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت:فعال شدن سازمان های مردم نهاد،بالا بردن انگیزه حافظان منابع طبیعی و بروز رسانی قوانین از جمله ظرفیت های مهم برای حفاظت از منابع ملی است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: بیش از 90 درصد از مساحت این استان را منابع طبیعی شکل می دهد که تلاش برای نگهداری و حفاظت از آن یک ضرورت حیاتی است .
عزت الله بهشتی فر افزود با تعامل مطلوب بین منابع طبیعی و دستگاه قضایی کهگیلویه و بویراحمد را به استانی پیش تاز در بازگشت تصرف های غیر قانونی به نفع دولت و کوتاه کردن دست متخلفان تبدیل کرده است.
وی پرداخت نشدن حقوق پنج ماهه ی 75 نفر از قرق بانان و نبود برخی تجهیزات مهم از جمله بالگرد برای مقابله با خطرات را یاد آور شد و افزود : این موضوع موجب دلسرد شدن عوامل حفاظتی و گسترش وسعت تخریب منابع طبیعی در کهگیلویه وبویر احمد در سالهای اخیر شده است .
این مسئول اظهار کرد: در کهگیلویه و بویراحمدبه ازای هر 20هزار هکتار یک قرق بان گمارده شده که جواب گوی صیانت از منابع موجود نیست .
بیش از 90 درصد از مساحت استان کهگیلویه و بویراحمد پوشیده از جنگل و مرتع است.
از مجموع کل جنگل های کشور 20 درصد در حوزه ی زاگرس و هشت درصد در استان کهگیلویه و بویراحمد است.
 
انتهای پیام /و
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.