واکنش نماینده یوفا به حرکت زشت بازی دیروز پرسپولیس و تراکتور

نماینده امنیتی یوفا گفت: من از روزی که در ایران حضور داشتم احساس امنیت داشتم. اما این مواد منفجره که دیروز به داخل زمین پرتاب شد یک مقدار جالب نبود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، مارکو مر در جلسه آموزش مسائل امنیتی به افسران امنیتی در آکادمی فوتبال اظهار داشت: «دیروز در ورزشگاه آزادی حاضر شدم. از کل استادیوم بازدید داشتم. بازی خوبی را شاهد بودیم. جمعیتی حدود 80 هزار نفر در ورزشگاه حاضر بود. اما یک صحنه هایی را شاهد بودیم که خیلی جالب نبود. زدن مواد منفجره به داخل زمین را شاهد بودیم.»

وی ادامه داد: «من از سال 2002 به عنوان افسر امنیتی فیفا و یوفا کار خود را آغاز کردم. در منطقه اروپا ما 54 عضو داریم و برای همین تفاوت نظری از لحاظ امنیتی و حفاظتی وجود دارد.»
 
نماینده امنیتی یوفا تصریح کرد: «من از روزی که در ایران حضور داشتم احساس امنیت داشتم. اما این مواد منفجره که دیروز به داخل زمین پرتاب شد یک مقدار جالب نبود.»
 
وی همچنین به حمله تروریستی داعش در فرانسه اشاره کرد و گفت: «این یکی از مشکلاتی است که وجود دارد. همین طور پریدن جیمی جامپ ها به داخل زمین و مختل کردن بازی نیز از مشکلات دیگر است. همچنین باید به پرتاب مواد آتشزا به داخل زمین و اغتشاشات در بیرون ورزشگاه اشاره کرد که این یکی از مشکلات اروپا می باشد.»
 
مارکو مر در پایان گفت: «ما در اروپا مشکلات زیادی داریم. اگر نقطه نظر مثبت را بخواهیم در نظر بگیریم ما یک مسیر طولانی را طی کردیم. زمانی در اروپا و در دهه 80 که ما فجایع زیادی را داشتیم که افراد زیادی کشته شدند. به صورت ساده بخواهیم بگوییم آنها امنیت نداشتند. در واقع نیرویی برای حفظ امنیت آنها وجود نداشت. در واقع آن نگرش افراد مسئول در اروپا وجود نداشت. به جای اینکه بخواهند امنیت را به داخل استادیوم بکشانند و منطقه را ایمن کنند ما کارهایی را برای اینکه این چنین مشکلاتی را برطرف کنیم انجام می دهیم و تا حدودی هم موفق بودیم و هستیم. ما جام ملت های موفقی را به کشور لهستان و اوکراین در سال 2012 داشتیم. ولی همچنان این دلیل نمی شود که ما راحت بنشینیم و آسوده خاطر به مساله نگاه کنیم.»
 
منبع:جام نیوز
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار